Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

New technologies in the Social Insurance Institution

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:19:08Z
dc.abstract.enThe Social Insurance Institution (Zakład Ubezpieczeń Społecznych, ZUS) is one of the largest public institutions in Poland. For nearly nine decades it has been carrying out tasks in the area of social insurance, taking care both of the social security of citizens and the part of public finances it manages. ZUS has solutions which use modern techniques and technologies (so-called e-projects), which are the basic tools for achieving the organisation’s objectives. The text outlines the objectives for ZUS development and related IT instruments in the area of IT over the last five years. Special attention has been paid to the solutions employed by ZUS during the COVID-19 pandemic (from spring 2020), which positively verified their legitimacy and application. The main e-projects have been described. Their role has been indicated and their efficiency assessed.
dc.abstract.plZakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) jest jedną z największych instytucji publicznych w Polsce. Od blisko dziewięciu dekad realizuje zadania z obszaru ubezpieczeń społecznych, dbając zarówno o bezpieczeństwo socjalne obywateli, jak i o część finansów publicznych, którymi zarządza. W ZUS funkcjonują rozwiązania wykorzystujące nowoczesne techniki i technologie (tzw. e-projekty), które stanowią podstawowe narzędzia realizacji celów organizacji. W tekście wskazano cele rozwoju ZUS i powiązane z nimi instrumenty z obszaru IT w ostatnim pięcioleciu. Zwrócono szczególną uwagę na rozwiązania wykorzystywane przez ZUS w okresie pandemii COVID-19 (od wiosny 2020 r.), który zweryfikował pozytywnie ich zasadność i użyteczność. Scharakteryzowano główne e-projekty. Wskazano ich rolę i oceniono efektywność.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorUścińska, Gertruda
dc.date.accessioned2024-01-25T13:48:59Z
dc.date.available2024-01-25T13:48:59Z
dc.date.issued2021
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.number3
dc.description.volume150
dc.identifier.doi10.5604/01.3001.0015.5731
dc.identifier.issn1731-0725
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/113633
dc.identifier.weblinkhttp://dx.doi.org/10.5604/01.3001.0015.5731
dc.languageeng
dc.pbn.affiliationpolitical and administrative sciences
dc.relation.ispartofUbezpieczenia Społeczne. Teoria i praktyka.
dc.relation.pages1-24
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.encustomer service, e-government, e-services, Electronic Services Platform ZUS, new technologies, Social Insurance Institution (ZUS)
dc.subject.plobsługa klientów, e-administracja, e-usługi, Platforma Usług Elektronicznych ZUS, nowe technologie, Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS)
dc.titleNew technologies in the Social Insurance Institution
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication