Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Salome jako postać kampowa w ujęciu Oscara Wilde'a i Carmelo Bene

dc.abstract.plTematem pracy jest analiza figury Salome jako postaci kampowej. Inspiracją do jej napisania były rozważania Susan Sontag z eseju Zapiski o kampie. W pracy dziedzina kampu traktowana jest w wymiarze estetycznym: jako forma stylu i wrażliwości. Perspektywa przenikania się wrażliwości rozpoznanych przez Sontag – klasycznej, awangardowej oraz kampowej – służy w niej jako narzędzie do badania mitu Salome na dwóch płaszczyznach: zarówno jako czysto estetycznej kampowej formy, jak i jej dekadencko-awangardowego podłoża. Za egzemplifikację w pracy służą dwie reprezentacje postaci: w sztuce Oscara Wilde’a oraz filmie włoskiego reżysera Carmelo Bene.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentInstytut Kultury Polskiej
dc.contributor.authorMatracka, Julia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:44:05Z
dc.date.available2025-01-09T12:44:05Z
dc.date.defence2024-09-25
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-11
dc.description.promoterBogucki, Marcin
dc.description.reviewerZaremba, Łukasz
dc.description.reviewerBogucki, Marcin
dc.identifier.apd236090
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162503
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plkamp
dc.subject.plSusan Sontag
dc.subject.plSalome
dc.subject.plOscar Wilde
dc.subject.plestetyka
dc.subject.plawangarda
dc.subject.plCarmelo Bene
dc.subject.pldekadencja
dc.titleSalome jako postać kampowa w ujęciu Oscara Wilde'a i Carmelo Bene
dc.title.alternativeSalome as a camp figure from the point of view of Oscar Wilde and Carmelo Bene
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication