Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Zaufanie do marek zrównoważonych jako predyktor intencji konsumentów na rynku spożywczym

dc.abstract.plOdpowiedzialna konsumpcja jest zagadnieniem złożonym ze względu na szeroki zakres problemów, do jakich się odnosi, a konsumenci czują się zdezorientowani w kwestii, jakie działania są w praktyce pożądane z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju. Dezorientacja ta jest pogłębiana przez zjawisko określane jako „zielone kłamstwo”. Celem opracowania jest określenie skuteczności zaufania wobec marek zrównoważonych jako predyktora intencji behawioralnych konsumentów w kontekście rynku spożywczego. Zaprezentowano wyniki badań ilościowych CAWI przeprowadzonych wśród polskich konsumentów. W rezultacie przeprowadzonych analiz potwierdzono istotność i liniowość związku zaufania do marek zrównoważonych z intencjami konsumentów oraz znaczenie zaufania jako jednej ze zmiennych objaśniających lub jako zmiennej mediującej w modelach SEM.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorWiśniewska, Agnieszka
dc.date.accessioned2024-01-26T12:19:14Z
dc.date.available2024-01-26T12:19:14Z
dc.date.issued2023
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.number8
dc.description.volume2023
dc.identifier.issn1231-7853
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/125848
dc.identifier.weblinkhttp://dx.doi.org/10.33226/1231-7853.2023.8.4
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationmanagement and quality studies
dc.relation.ispartofMiesięcznik Marketing i Rynek
dc.relation.pages33-44
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plzaufanie
dc.subject.plmarka zrównoważona
dc.subject.plzrównoważony rozwój
dc.subject.plgreenwashing
dc.subject.plintencje konsumentów
dc.titleZaufanie do marek zrównoważonych jako predyktor intencji konsumentów na rynku spożywczym
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication