Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja
Transformatywne uczenie się w sytuacji doświadczenia zmiany zawodowej w kontekście dynamiki ponowoczesnego świata społecznego.
cris.lastimport.scopus | 2024-02-12T20:16:36Z |
dc.abstract.pl | W artykule autorka podejmuje tematykę związaną z uczeniem się ludzi dorosłych w kontekście doświadczania przez nich zmiany. Odwołując się do przeprowadzonych badań biograficznych, rozważa kwestie związane z aktywnym i pasywnym uczeniem się z własnej biografii, najwięcej miejsca poświęcając uczeniu się w sytuacji doświadczenia zmiany w kontekście teorii transformatywnego uczenia się autorstwa Jacka Mezirowa. Ukazuje trzy etapy transformatywnego uczenia się na przykładzie narracji wybranych osób badanych. Charakteryzuje również procesy obiektywnego i subiektywnego przekształcania posiadanej przez człowieka ramy odniesienia. Artykuł zawiera również refleksje autorki związane z kwestią przystających do dynamiki współczesności sposobów uczenia się ludzi dorosłych. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.contributor.author | Wojciechowska, Zuzanna |
dc.date.accessioned | 2024-01-26T11:05:10Z |
dc.date.available | 2024-01-26T11:05:10Z |
dc.date.issued | 2019 |
dc.description.finance | Nie dotyczy |
dc.description.number | 1 |
dc.description.volume | 80 |
dc.identifier.doi | 10.12775/ED.2019.007 |
dc.identifier.issn | 1230-929X |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/123700 |
dc.identifier.weblink | https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/ED/article/viewFile/30140/25607 |
dc.language | pol |
dc.pbn.affiliation | educational sciences |
dc.relation.ispartof | Edukacja dorosłych |
dc.relation.pages | 103-118 |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.sciencecloud | nosend |
dc.title | Transformatywne uczenie się w sytuacji doświadczenia zmiany zawodowej w kontekście dynamiki ponowoczesnego świata społecznego. |
dc.type | JournalArticle |
dspace.entity.type | Publication |