Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Transformatywne uczenie się w sytuacji doświadczenia zmiany zawodowej w kontekście dynamiki ponowoczesnego świata społecznego.

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:16:36Z
dc.abstract.plW artykule autorka podejmuje tematykę związaną z uczeniem się ludzi dorosłych w kontekście doświadczania przez nich zmiany. Odwołując się do przeprowadzonych badań biograficznych, rozważa kwestie związane z aktywnym i pasywnym uczeniem się z własnej biografii, najwięcej miejsca poświęcając uczeniu się w sytuacji doświadczenia zmiany w kontekście teorii transformatywnego uczenia się autorstwa Jacka Mezirowa. Ukazuje trzy etapy transformatywnego uczenia się na przykładzie narracji wybranych osób badanych. Charakteryzuje również procesy obiektywnego i subiektywnego przekształcania posiadanej przez człowieka ramy odniesienia. Artykuł zawiera również refleksje autorki związane z kwestią przystających do dynamiki współczesności sposobów uczenia się ludzi dorosłych.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorWojciechowska, Zuzanna
dc.date.accessioned2024-01-26T11:05:10Z
dc.date.available2024-01-26T11:05:10Z
dc.date.issued2019
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number1
dc.description.volume80
dc.identifier.doi10.12775/ED.2019.007
dc.identifier.issn1230-929X
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/123700
dc.identifier.weblinkhttps://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/ED/article/viewFile/30140/25607
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeducational sciences
dc.relation.ispartofEdukacja dorosłych
dc.relation.pages103-118
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.titleTransformatywne uczenie się w sytuacji doświadczenia zmiany zawodowej w kontekście dynamiki ponowoczesnego świata społecznego.
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication