Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

O potrzebie rozwijania umiejętności skupienia, uważności, refleksji i kontemplacji w szkolnej edukacji geograficznej

Uproszczony widok
dc.abstract.plW rozdziale przedstawiono czym jest uważność, wrażliwość, refleksja oraz kontemplacja w edukacji geograficznej, a szczególnie w edukacji krajobrazowej prowadzonej z uczniami w terenie. Odniesiono się do jednoznacznych zapisów pod tym względem w Podstawie programowej nauczania geografii w szkole (MEiN). Podano przykłady miejsc, tematyk, celów takich zajęć oraz metody, formy i środki dydaktyczne warte zastosowania. Zwrócono uwagę na delikatność i nie obligatoryjność w ćwiczeniu kontemplacji krajobrazów), ale możliwość dzielenia się takimi doświadczeniami przez nauczycieli, jednakże z wielkim wyczuciem chwili, w stosownym czasie, odpowiednim miejscu i kontekście - oraz wskazano na ich wielką wartość edukacyjną, w tym wychowawczą.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorAngiel, Joanna
dc.date.accessioned2024-01-29T02:04:23Z
dc.date.available2024-01-29T02:04:23Z
dc.date.issued2021
dc.description.financeNie dotyczy
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/157241
dc.identifier.weblinkhttp://kegptg.geo.uni.lodz.pl/uploads/Prace_KEG_PTG_11_web
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationsocio-economic geography and spatial management
dc.publisher.ministerialBogucki Wydawnictwo Naukowe
dc.relation.bookKształtowanie i ocenianie umiejętności w edukacji geograficznej - założenia teoretyczne i ich praktyczna weryfikacja
dc.relation.pages37-50
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.pledukacja geograficzna
dc.subject.pledukacja krajobrazowa
dc.subject.plzajęcia w terenie
dc.subject.pluważność
dc.subject.plrefleksje
dc.subject.plkontemplacja
dc.titleO potrzebie rozwijania umiejętności skupienia, uważności, refleksji i kontemplacji w szkolnej edukacji geograficznej
dc.typeMonographChapter
dspace.entity.typePublication