Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Music-based tasks in the process of motivating EFL students aged from 10 to 12

dc.abstract.enThe central aim of this diploma paper is to focus on the positive impact of music in the process of boosting studentsā€™ motivation in the EFL classroom. The main research area discussed in this thesis is how music can affect studentsā€™ moods during the English lessons. The central goal of this study was to show that music has a significant influence on the process of learning English in an EFL classroom. This thesis sets out to provide an answer to the following didactic question: What is the way to use music effectively during an English lesson to obtain studentsā€™ engagement and participation? Chapter one presents the theoretical explanation of the term ā€˜motivationā€™ as well as the role of music in teaching English language and developing listening comprehension skills. Chapter two discusses the outcomes of making use of music-based tasks in increasing studentsā€™ motivation in the learning process. To answer the didactic question, lessons with listening tasks and activities were conducted. Those specific tasks check how students develop as listeners. Lesson plans are attached as well as links to music pieces, lesson descriptions and post-lesson reflections. There is a description of the results after lessons with background music and lessons with music-based tasks. The predicted results such as boosting studentsā€™ motivation, engaging them in the learning process and taking an active part in it were achieved.
dc.abstract.plPraca licencjacka dotyczy pozytywnego wpływu muzyki na proces zwiększenia motywacji u uczniĆ³w na zajęciach języka angielskiego jako obcego. GÅ‚Ć³wnym obszarem badawczym opisanym w pracy jest sposĆ³b w jaki muzyka wpływa na nastrĆ³j uczniĆ³w podczas lekcji języka. Założeniem pracy jest znaczący wpływ muzyki na proces uczenia się języka angielskiego. Praca ta zawiera odpowiedÅŗ na pytanie dydaktyczne: W jaki sposĆ³b efektywnie używać muzyki podczas lekcji języka angielskiego w celu uzyskania zaangażowania uczniĆ³w? Rozdział pierwszy definiuje motywację i opisuje rolę muzyki podczas nauczania języka angielskiego. Rozdział drugi uwzględnia rezultaty uzyskane podczas wykorzystywania aktywności opierających się na muzyce w podnoszeniu motywacji uczniĆ³w do nauki. W rozdziale praktycznym zawarte są opisy przeprowadzonych aktywności, ktĆ³rych założone cele - większa aktywność i zaangażowanie uczniĆ³w - zostały osiągnięte.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentCentrum Kształcenia Nauczycieli JęzykĆ³w Obcych i Edukacji Europejskiej UW
dc.contributor.authorGwiazda, Julia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:49:44Z
dc.date.available2025-01-09T12:49:44Z
dc.date.defence2024-09-10
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2023-06-20
dc.description.promoterWalewska, Anna
dc.description.reviewerSielanko-Byford, Elżbieta
dc.description.reviewerWalewska, Anna
dc.identifier.apd225171
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165120
dc.languageen
dc.language.otherpl
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enmotivation
dc.subject.enmusic
dc.subject.entasks
dc.subject.enEFL classroom
dc.subject.enyoung learners
dc.subject.plmotywacja
dc.subject.plmuzyka
dc.subject.plzadania
dc.subject.plklasa EFL
dc.subject.plmłodzi uczniowie
dc.titleMusic-based tasks in the process of motivating EFL students aged from 10 to 12
dc.title.alternativeZadania oparte na muzyce w procesie motywowania uczniĆ³w klas EFL w wieku od 10 do 12 lat
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication