Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja
Music-based tasks in the process of motivating EFL students aged from 10 to 12
dc.abstract.en | The central aim of this diploma paper is to focus on the positive impact of music in the process of boosting studentsā motivation in the EFL classroom. The main research area discussed in this thesis is how music can affect studentsā moods during the English lessons. The central goal of this study was to show that music has a significant influence on the process of learning English in an EFL classroom. This thesis sets out to provide an answer to the following didactic question: What is the way to use music effectively during an English lesson to obtain studentsā engagement and participation? Chapter one presents the theoretical explanation of the term āmotivationā as well as the role of music in teaching English language and developing listening comprehension skills. Chapter two discusses the outcomes of making use of music-based tasks in increasing studentsā motivation in the learning process. To answer the didactic question, lessons with listening tasks and activities were conducted. Those specific tasks check how students develop as listeners. Lesson plans are attached as well as links to music pieces, lesson descriptions and post-lesson reflections. There is a description of the results after lessons with background music and lessons with music-based tasks. The predicted results such as boosting studentsā motivation, engaging them in the learning process and taking an active part in it were achieved. |
dc.abstract.pl | Praca licencjacka dotyczy pozytywnego wpÅywu muzyki na proces zwiÄkszenia motywacji u uczniĆ³w na zajÄciach jÄzyka angielskiego jako obcego. GÅĆ³wnym obszarem badawczym opisanym w pracy jest sposĆ³b w jaki muzyka wpÅywa na nastrĆ³j uczniĆ³w podczas lekcji jÄzyka. ZaÅożeniem pracy jest znaczÄ cy wpÅyw muzyki na proces uczenia siÄ jÄzyka angielskiego. Praca ta zawiera odpowiedÅŗ na pytanie dydaktyczne: W jaki sposĆ³b efektywnie używaÄ muzyki podczas lekcji jÄzyka angielskiego w celu uzyskania zaangażowania uczniĆ³w? RozdziaÅ pierwszy definiuje motywacjÄ i opisuje rolÄ muzyki podczas nauczania jÄzyka angielskiego. RozdziaÅ drugi uwzglÄdnia rezultaty uzyskane podczas wykorzystywania aktywnoÅci opierajÄ cych siÄ na muzyce w podnoszeniu motywacji uczniĆ³w do nauki. W rozdziale praktycznym zawarte sÄ opisy przeprowadzonych aktywnoÅci, ktĆ³rych zaÅożone cele - wiÄksza aktywnoÅÄ i zaangażowanie uczniĆ³w - zostaÅy osiÄ gniÄte. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.affiliation.department | Centrum KsztaÅcenia Nauczycieli JÄzykĆ³w Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
dc.contributor.author | Gwiazda, Julia |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T12:49:44Z |
dc.date.available | 2025-01-09T12:49:44Z |
dc.date.defence | 2024-09-10 |
dc.date.issued | 2024 |
dc.date.submitted | 2023-06-20 |
dc.description.promoter | Walewska, Anna |
dc.description.reviewer | Sielanko-Byford, Elżbieta |
dc.description.reviewer | Walewska, Anna |
dc.identifier.apd | 225171 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165120 |
dc.language | en |
dc.language.other | pl |
dc.publisher | Uniwersytet Warszawski |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.subject.en | motivation |
dc.subject.en | music |
dc.subject.en | tasks |
dc.subject.en | EFL classroom |
dc.subject.en | young learners |
dc.subject.pl | motywacja |
dc.subject.pl | muzyka |
dc.subject.pl | zadania |
dc.subject.pl | klasa EFL |
dc.subject.pl | mÅodzi uczniowie |
dc.title | Music-based tasks in the process of motivating EFL students aged from 10 to 12 |
dc.title.alternative | Zadania oparte na muzyce w procesie motywowania uczniĆ³w klas EFL w wieku od 10 do 12 lat |
dc.type | BachelorThesis |
dspace.entity.type | Publication |