Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Kiedy 1 + 1 ≠ 2, czyli jak dwujęzyczni przyswajają i przetwarzają język(i)

Uproszczony widok
dc.abstract.enIn this chapter we focus on speakers of more than one language. We demonstrate cognitive principles of the bilingual mind and present the most important recent discoveries regarding language development and language use in bilingual speakers. Next, we identify key factors that impact language development in bilingual children, and list the most relevant differences between bilingual and monolingual linguistic and cognitive development. Finally, we discuss how the present knowledge (or lack of it) may influence practice, especially diagnostic process carried out by speech therapists and psychologists.
dc.abstract.plW niniejszym rozdziale przedstawiamy charakterystykę funkcjonowania umysłu osoby posługującej się więcej niż jednym językiem oraz najważniejsze prawidłowości związane z rozwojem językowym i używaniem języka przez osoby dwujęzyczne. Omawiamy również kluczowe czynniki wpływające na przebieg rozwoju językowego dzieci dwujęzycznych, a także najbardziej znaczące różnice między dziećmi jedno‑‑ i dwujęzycznymi w funkcjonowaniu językowym i poznawczym. Na zakończenie wskazujemy konsekwencje, jakie wiedza (i niewiedza) na temat rozwoju dzieci dwu‑‑ /wielojęzycznych może mieć dla praktyki logopedycznej i psychologicznej.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorDurlik-Marcinowska, Joanna
dc.contributor.authorHaman, Ewa
dc.contributor.authorWodniecka-Chlipalska, Zofia
dc.contributor.authorMieszkowska, Karolina
dc.date.accessioned2024-01-28T21:01:33Z
dc.date.available2024-01-28T21:01:33Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/154456
dc.identifier.weblinkhttps://www.researchgate.net/publication/323116639_Kiedy_1_1_2_czyli_jak_dwujezyczni_przyswajaja_i_przetwarzaja_jezyki
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationpsychology
dc.publisher.ministerialGrupa Wydawnicza Harmonia (Harmonia Universalis)
dc.relation.pages92-131
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enbilingualism
dc.subject.enlanguage learning
dc.subject.enlanguage processing
dc.subject.enlanguage acquisition
dc.subject.enlanguage development
dc.subject.pldwujęzyczność
dc.subject.plnauka języka
dc.subject.plprzetwarzanie języka
dc.subject.plprzyswajanie języka
dc.subject.plrozwój językowy
dc.titleKiedy 1 + 1 ≠ 2, czyli jak dwujęzyczni przyswajają i przetwarzają język(i)
dc.typeMonographChapter
dspace.entity.typePublication