Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Zasada proporcjonalności a ograniczenia reklamy w uchwałach krajobrazowych

dc.abstract.enThe article analyzes the importance of the constitutional principle of proportional-ity in the assessment of the legality of the restrictions on outdoor advertising introduced under the Communal Landscape Acts. Issues described include the values, the protec-tion of which is the aim of Communal Landscape Acts, as well as the values at risk from the legislated norms (property rights, economic freedom). The admissibility of various restrictions on advertising billboards and devices (including on-premise advertising) has been analyzed. The need to respect the interests of enterprises has been noted.
dc.abstract.plW artykule przedstawiono znaczenie konstytucyjnej zasady proporcjonalności w ocenie dopuszczalności ograniczeń reklamy zewnętrznej unormowanych w tzw. uchwale krajobrazowej. Opisano wartości-cele, których osiągnięciu służyć może uchwała, oraz wartości, którym uchwała ta może zagrażać (prawo własności, swoboda działalności gospodarczej). Dokonano analizy dopuszczalności poszczególnych rodzajów restrykcji odnoszących się do tablic i urządzeń reklamowych, w tym szyldów. Zwrócono uwagę na potrzebę uwzględnienia interesów przedsiębiorców.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorNałęcz, Andrzej
dc.date.accessioned2024-01-26T12:18:48Z
dc.date.available2024-01-26T12:18:48Z
dc.date.issued2019
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number1
dc.identifier.doi10.18276/AIS.2019.25-05
dc.identifier.issn2083-4373
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/125790
dc.identifier.weblinkhttps://wnus.edu.pl/ais/pl/issue/965/article/15688/
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationlaw
dc.relation.ispartofActa Iuris Stetinensis (Roczniki Prawnicze)
dc.relation.pages89-104
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enproportionality
dc.subject.enCommunal Landscape Act
dc.subject.enadvertising billboards and devices
dc.subject.enon-premise advertising
dc.subject.plzasada proporcjonalności
dc.subject.pluchwała krajobrazowa
dc.subject.pltablice i urządzenia reklamowe
dc.subject.plszyldy
dc.titleZasada proporcjonalności a ograniczenia reklamy w uchwałach krajobrazowych
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication