Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Neurolinguistic and cognitive bases of foreign language accent

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:03:51Z
dc.abstract.enIt is necessary to properly understand the level of brain involvement in the process of foreign language acquisition including pronunciation. More importantly, it is essential to adequately apply this knowledge to enhance foreign language teaching and nonnative pronunciation learning. Foreign accent is a neurocognitive phenomenon so pronunciation teaching should be designed to maximize cognitive functions. Multisensory approach is especially beneficial and requisite at the early stages of foreign language learning. As well, it is compatible with various learning styles in different age groups.
dc.abstract.plPotrzebne jest właściwe zrozumienie poziomu zaangażowania mózgu w proces nauki języka obcego, w tym wymowy, oraz – co ważniejsze – występuje potrzeba praktycznego przełożenia tej wiedzy i zastosowania jej w nauczaniu języków obcych. Mózg zaangażowany jest w każdy aspekt procesu przyswajania języka, włączając w to artykulację. Akcent jest m.in. zjawiskiem natury (neuro)kognitywnej, tak więc nauczanie wymowy powinno być zorientowane na funkcje poznawcze przy pomocy jak największej liczby zmysłów. Perspektywa (neuro)kognitywna zakłada, że mowa, a w szczególności wymowa języka obcego, są niezależnie od wieku najpierw funkcjami mózgu, a dopiero później produktem procesów, za które odpowiedzialne są narządy mowy. Mózg stara się zinternalizować procesy artykulacyjne określonego języka i przenosić je ze świadomości do podświadomości, aby uczynić proces wymowy możliwie jak najmniejszym wysiłkiem poznawczym. Na wczesnych etapach procesu przyswajania języka obcego pomocne okazać się może multisensoryczne podejście do nauczania poprawnej wymowy.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorSzupica-Pyrzanowska, Małgorzata
dc.date.accessioned2024-01-25T13:44:38Z
dc.date.available2024-01-25T13:44:38Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.volume11
dc.identifier.doi10.16926/PE.2018.11.12
dc.identifier.issn2081-2264
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/113511
dc.identifier.weblinkhttp://dlibra.bg.ajd.czest.pl:8080/Content/5853/12_Szupica-Pyrzanowska_PE_11.pdf
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationlinguistics
dc.relation.ispartofPodstawy edukacji
dc.relation.pages183-204
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enmultisensory approach to pronunciation teaching
dc.subject.enphonetics
dc.subject.enphonology
dc.subject.enthe brain
dc.subject.enforeign language teaching
dc.subject.plmultisensoryczne nauczanie wymowy
dc.subject.pljęzyk obcy
dc.subject.plfonetyka
dc.subject.plfonologia
dc.subject.plmózg
dc.titleNeurolinguistic and cognitive bases of foreign language accent
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication