Licencja
Filmowa przemiana (w) wilkołaka. Motyw wilkołactwa w historii kina na wybranych przykładach
Abstrakt (PL)
Moja praca koncentruje się na badaniu figury wilkołaka w filmach grozy na przestrzeni dekad. Analizując Wilkołaka (tytuł org. The Wolf Man, reż. George Waggner), Amerykańskiego wilkołaka w Londynie (tytuł org. An American Werewolf in London, reż. John Landis) i Wilka Wikingów (tytuł org. Viking Wolf, reż. Stig Svendsen) zwracam uwagę na to, jak przedstawione są wilkołaki, wilkołactwo i bohater-wilkołak. Korzystam z kontekstów historycznych oraz pozafilmowych, które pozwalają wyjaśnić genezę konkretnych przedstawień wilkołaka.
Abstrakt (EN)
My work focuses on researching the werewolf figure in horror films over the decades. Analizing 'The Wolf Man' by George Waggner, 'An American Werewolf in London' by John Landis and 'Viking Wolf' by Stig Svendsen I concentrate on the portrayal of the werewolf, werewolfery and the werewolf hero. I use historical and non-film materials, which enable me to present the origin of the particular werewolf portrayals.