Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Filmowa przemiana (w) wilkołaka. Motyw wilkołactwa w historii kina na wybranych przykładach

Autor
Jurczewska, Hanna
Promotor
Kwiatkowska, Paulina
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Moja praca koncentruje się na badaniu figury wilkołaka w filmach grozy na przestrzeni dekad. Analizując Wilkołaka (tytuł org. The Wolf Man, reż. George Waggner), Amerykańskiego wilkołaka w Londynie (tytuł org. An American Werewolf in London, reż. John Landis) i Wilka Wikingów (tytuł org. Viking Wolf, reż. Stig Svendsen) zwracam uwagę na to, jak przedstawione są wilkołaki, wilkołactwo i bohater-wilkołak. Korzystam z kontekstów historycznych oraz pozafilmowych, które pozwalają wyjaśnić genezę konkretnych przedstawień wilkołaka.

Abstrakt (EN)

My work focuses on researching the werewolf figure in horror films over the decades. Analizing 'The Wolf Man' by George Waggner, 'An American Werewolf in London' by John Landis and 'Viking Wolf' by Stig Svendsen I concentrate on the portrayal of the werewolf, werewolfery and the werewolf hero. I use historical and non-film materials, which enable me to present the origin of the particular werewolf portrayals.

Słowa kluczowe PL
wilkołak
przemiana
wyobcowanie
horror
kino grozy
potwory
Inny tytuł
Transformation into werewolf. Motive of werewolfery in the history of cinema on selected examples
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-13
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty