Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Einsatz von Musik im Fremdsprachenunterricht mit autistischen Schülern

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis thesis focuses on the impact that music used in foreign language classes may have on autistic children. The whole consists of four chapters. The first chapter covers basic glottodidactic issues, including the concept of interdisciplinarity and key competences. The second chapter deals with selected elements of autism such as classification, development and needs of autistic children in the context of language learning. The third chapter covers selected elements of music and describes its impact on humans. The last chapter contains the methodology of the research and presentation of the results.
dc.abstract.languagede
dc.abstract.otherIn dieser Arbeit geht es um eine Analyse der Auswirkungen, die Musik im Fremdsprachenunterricht auf autistische Schüler haben kann. Die gesamte Arbeit besteht aus vier Kapiteln. Das erste Kapitel behandelt grundlegende glottodidaktische Fragen, einschließlich des Konzepts der Interdisziplinarität und der Schlüsselkompetenzen. Das zweite Kapitel behandelt ausgewählte Elemente des Autismus wie Klassifizierung, Entwicklung und die Bedürfnisse autistischer Kinder im Zusammenhang mit dem Fremdsprachenerwerb. Das dritte Kapitel behandelt ausgewählte Elemente der Musik und beschreibt ihre Wirkung auf den Menschen. Das letzte Kapitel enthält die Forschungsmethodologie und die Darstellung der Ergebnisse.
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska koncentruje się na analizie wpływu jaki może mieć muzyka wykorzystywana na lekcjach języka obcego względem dzieci autystycznych. Całość składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział obejmuje podstawowe zagadnienia glottodydaktyczne, w tym również pojęcie interdyscyplinarność oraz kluczowe kompetencje. Drugi rozdział dotyczy wybranych elementów autyzmu takich jak klasyfikacja, rozwój oraz potrzeby dzieci autystycznych w kontekście nauki języków obcych. Trzeci rozdział obejmuje wybrane elementy muzyki oraz opisuje jej wpływ na człowieka. Ostatni rozdział zawiera metodologię badań oraz prezentację wyników.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Neofilologii
dc.contributor.authorSorbian, Paulina
dc.date.accessioned2025-01-09T12:45:47Z
dc.date.available2025-01-09T12:45:47Z
dc.date.defence2023-12-19
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-12-15
dc.description.promoterPeć, Beata
dc.description.reviewerJaroszewska, Anna
dc.description.reviewerPeć, Beata
dc.identifier.apd229014
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163282
dc.languagede
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enmusic
dc.subject.enautism
dc.subject.enautistic student
dc.subject.enforeign language lesson
dc.subject.enspecial school
dc.subject.enEnglish
dc.subject.ensounds
dc.subject.enemotions
dc.subject.enbehaviour
dc.subject.languagede
dc.subject.otherMusik
dc.subject.otherAutismus
dc.subject.otherautistischer Schüler
dc.subject.otherFremdsprachenunterricht
dc.subject.otherSonderschule
dc.subject.otherEnglisch
dc.subject.otherGeräusche
dc.subject.otherEmotionen
dc.subject.otherVerhalten
dc.subject.plmuzyka
dc.subject.plautyzm
dc.subject.pluczeń autystyczny
dc.subject.pllekcja języka obcego
dc.subject.plszkoła specjalna
dc.subject.pljęzyk angielski
dc.subject.pldźwięki
dc.subject.plemocje
dc.subject.plzachowanie
dc.titleEinsatz von Musik im Fremdsprachenunterricht mit autistischen Schülern
dc.title.alternativeWykorzystanie muzyki na lekcjach języka obcego wśród uczniów autystycznych
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication