Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja
Inkluzja: obecność, uczestnictwo, dostępność
cris.lastimport.scopus | 2024-02-12T20:05:51Z |
dc.abstract.pl | Otwartość, akceptacja różnorodności i tolerancja są cechami społeczeństw świadomych i empatycznych, umożliwiają zmniejszanie barier powodujących marginalizację i wykluczenie grup defaworyzowanych. Efektywne włączanie w edukacji jest procesem i stanem pożądanym, możliwym do wdrożenia, ale jednocześnie niosącym szereg wyzwań dla praktyki pedagogicznej. Często edukacja włączająca jest błędnie rozumiana, a przez to implementowana w niewłaściwy sposób. Artykuł sygnalizuje kilka wybranych, kluczowych zagadnień, stanowiących punkt wyjścia do refleksji i inspirację do dalszych poszukiwań. Jakie są bariery i wyzwania w edukacji włączającej? Jakie są obawy i nastawienie nauczycieli do inkluzji? Jak nauczyciele oceniają swoje przygotowanie do nauczania włączającego i poczucie sprawczości w tym zakresie? |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.contributor.author | Nijakowska, Joanna |
dc.date.accessioned | 2024-01-25T04:14:53Z |
dc.date.available | 2024-01-25T04:14:53Z |
dc.date.issued | 2022 |
dc.description.finance | Publikacja bezkosztowa |
dc.description.number | 4 |
dc.identifier.doi | 10.47050/JOWS.2022.4.9-15 |
dc.identifier.issn | 0446-7965 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/109327 |
dc.identifier.weblink | http://dx.doi.org/10.47050/jows.2022.4.9-15 |
dc.language | pol |
dc.pbn.affiliation | linguistics |
dc.relation.ispartof | Języki Obce w Szkole |
dc.relation.pages | 9-15 |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.sciencecloud | nosend |
dc.subject.pl | inkluzja |
dc.subject.pl | edukacja włączająca |
dc.subject.pl | postawy nauczycieli |
dc.title | Inkluzja: obecność, uczestnictwo, dostępność |
dc.type | JournalArticle |
dspace.entity.type | Publication |