Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Deszcz pieniędzy

Uproszczony widok
dc.abstract.enPoland has ratified the AGN Convention (a European agreement on inland waterways). It implies massive expenditures on river regulation, ignoring the fact that, for natural reasons, Poland will never approximate the patterns observed in the Rhine or the Danube. Inland water transport is not only less environmentally friendly than rail transport, but it has no chance of competing commercially with other modes to begin with. Pumping taxpayer money to inland waterways, often disguised as flood protection or the development of hydroenergy, is not justified.
dc.abstract.plRatyfikowana przez Polskę Konwencja AGN (europejskie porozumienie żeglugowe) zakłada wydawanie olbrzymich pieniędzy na użeglownienie polskich rzek. Pomysły lobby żeglugowego ignorują fakt, że Polska nie ma warunków do tego, żeby choć trochę zbliżyć się do realiów znanych z Renu, czy Dunaju. Śródlądowy transport wodny jest nie tylko ekologicznie gorszy od kolejowego, ale – przede wszystkim – nie ma w Polsce szans na znaczący udział w pracy przewozowej. Sypanie pieniędzy z kieszeni podatnika na inwestycje, które (rzekomo) mają służyć nie tylko transportowi, ale również energetyce i ochronie przeciwpowodziowej nie ma uzasadnienia.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorŻylicz, Tomasz
dc.date.accessioned2024-01-24T21:35:52Z
dc.date.available2024-01-24T21:35:52Z
dc.date.issued2019
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.volume11/2019
dc.identifier.issn0137-3668
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/104620
dc.identifier.weblinkhttps://sigma-not.pl/autor-123366-0-Tomasz-%C5%BBYLICZ.html
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeconomics and finance
dc.relation.ispartofAURA
dc.relation.pages18-19
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.titleDeszcz pieniędzy
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication