Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Analiza komunikacji fundraisingowej w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram) wybranych polskich organizacji pozarządowych

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe work will present the definitions of marketing and public relations. Tools from the above-mentioned fields will also be introduced. The author will describe the applications of marketing and public relations activities in the context of integrated communication of non-governmental organizations. Then, the author will characterize selected social media – Facebook and Instagram platforms. In the second chapter of the work, the author will describe the philanthropic tendencies of Polish women and men, and will also present the concepts of fundraising and fundraising communication. Three Polish non-governmental organizations selected for analysis will also be described: the Great Orchestra of Christmas Charity Foundation, the WWF Poland Foundation and the Polish Humanitarian Action. In the third chapter of the work, the author will present the results of the analysis of fundraising communication in the social media of the above-mentioned organizations and present the conclusions drawn from it.
dc.abstract.plW pracy zostaną przedstawione definicje marketingu oraz public relations. Zostaną także wprowadzone narzędzia wyżej wymienionych dziedzin. Autorka opisze zastosowania działań marketingowych oraz public relations w kontekście zintegrowanej komunikacji organizacji pozarządowych. Następnie autorka scharakteryzuje wybrane media społecznościowe – platformy Facebook i Instagram. W drugim rozdziale pracy autorka opisze tendencje filantropijne Polek i Polaków, a także przedstawi pojęcia fundraisingu i komunikacji fundraisingowej. Opisane zostaną również wybrane do analizy 3 polskie organizacje pozarządowe: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Fundacja WWF Polska oraz Polska Akcja Humanitarna. W trzecim rozdziale pracy autorka zaprezentuje wyniki analizy komunikacji fundraisingowej w mediach społecznościowych wyżej wymienionych organizacji oraz przedstawi płynące z niej wnioski.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorBojakowska, Celina
dc.date.accessioned2025-01-09T12:50:22Z
dc.date.available2025-01-09T12:50:22Z
dc.date.defence2024-07-08
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-14
dc.description.promoterMiotk, Anna
dc.description.reviewerBrylska, Karolina
dc.description.reviewerMiotk, Anna
dc.identifier.apd231834
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165417
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enNon-governmental organizations
dc.subject.enNGOs
dc.subject.ensocial media
dc.subject.enpublic relations
dc.subject.enfundraising
dc.subject.enfundraising communication
dc.subject.enmarketing
dc.subject.encommunication
dc.subject.plOrganizacje pozarządowe
dc.subject.plNGO
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plpublic relations
dc.subject.plfundraising
dc.subject.plkomunikacja fundraisingowa
dc.subject.plmarketing
dc.subject.plkomunikacja
dc.titleAnaliza komunikacji fundraisingowej w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram) wybranych polskich organizacji pozarządowych
dc.title.alternativeThe analysis of fundraising communication on social media (Facebook and Instagram) within selected Polish non-profit organizations
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication