Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Image of the Police in Polish Cinematography.

Uproszczony widok
dc.abstract.enIn my master's thesis entitled The Image of the Police in Polish Cinematography, I focus on how police officers are presented in selected films and series. Based on the examined works, I reconstruct the figure of the film policeman. I have chosen the following productions for discussion: Psy, 25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy, Pitbull: Niebezpieczne kobiety, Drogówka and 13 Posterunek. Each of these films was chosen for a different reason. In my work, I used a review of literature (film) as a research method. I include not only cinematographic sources, but also reviews, documents and available scientific research. Based on the analysis of the research material, I conclude that the film image of the policeman is negative. With his unethical behavior, the film policeman not only does not inspire trust, but even scares and discourages citizens. Unfortunately, the negative image of officers in cinema is unlikely to contribute to increasing respect and trust in police officers.
dc.abstract.plW pracy magisterskiej pod tytułem “Obraz policji w polskiej kinematografii” koncentruję się na tym, jak przedstawiani są funkcjonariusze policji w wybranych filmach i serialach. Na podstawie badanych dzieł rekonstruuję sylwetkę filmowego policjanta. Do dyskusji wybrałam następujące produkcje: „Psy”, „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komedy”, „Pitbull: Niebezpieczne kobiety”, „Drogówka” i „13 Posterunek”. Każdy z tych filmów został wybrany z innego powodu. W pracy wykorzystałam przegląd literatury (filmu) jako metodę badawczą. Uwzględniam w niej nie tylko źródła kinematograficzne, lecz także recenzje, dokumenty i dostępne badania naukowe. Na podstawie analizy materiału badawczego dochodzę do wniosku, że filmowy wizerunek policjanta jest negatywny. Swoim nieetycznym zachowaniem filmowy policjant nie tylko nie wzbudza zaufania, ale wręcz odstrasza i zniechęca do siebie obywateli. Niestety, negatywny obraz funkcjonariuszy w kinie raczej nie przyczyni się do zwiększenia szacunku i zaufania do funkcjonariuszy policji.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Lingwistyki Stosowanej
dc.contributor.authorOsiejewicz, Natalia
dc.date.accessioned2025-01-20T14:59:06Z
dc.date.available2025-01-20T14:59:06Z
dc.date.defence2024-09-27
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-10
dc.description.promoterKruk, Maciej
dc.description.reviewerKruk, Maciej
dc.description.reviewerBajerowska, Anna
dc.identifier.apd234229
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165983
dc.languageen
dc.language.otherpl
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enPolice
dc.subject.encinematography
dc.subject.enfilm
dc.subject.enimage
dc.subject.enfilm communication
dc.subject.plpolicja
dc.subject.plkinematografia
dc.subject.plfilm
dc.subject.plwizerunek
dc.subject.plkomunikacja filmowa
dc.titleImage of the Police in Polish Cinematography.
dc.title.alternativeObraz policji w polskiej kinematografii
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication