ArtykuĆ w czasopiĆmie
Brak miniatury
Licencja
EVOLUTION OF INSTITUTIONAL STRUCTURES AND PRO-COMPETITIVE MECHANISMS ON THE RAIL TRANSPORT MARKET IN THE REGIONS
cris.lastimport.scopus | 2024-02-12T20:21:24Z |
dc.abstract.pl | ArtykuĆ opisuje tĆo instytucjonalne kryzysu kolei pasaĆŒerskiej w Polsce w okresie 1990â2015. Wskazuje etapy przeksztaĆceĆ podmiotĂłw i procedury ksztaĆtujÄ ce obszar kolejowych przewozĂłw regionalnych. ZwrĂłcono zarazem uwagÄ na zaleĆŒnoĆci pomiÄdzy modelami zamawiania i finansowania usĆug o charakterze sĆuĆŒby publicznej a ich jakoĆciÄ i efektywnoĆciÄ . Analiza oparta jest na ocenie zmian o charakterze formalnoprawnym oraz statystyk ilustrujÄ cych udziaĆy rynkowe przewoĆșnikĂłw. Wnioski wskazujÄ natomiast na zalety modelu opartego na silnym i kompetentnym oĆrodku decyzyjnym oraz konkurencyjnym trybie wyboru operatora usĆug publicznych, i tym samym mogÄ staÄ siÄ elementem dyskusji o dalszych przeksztaĆceniach sektora kolejowego w Polsce. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.contributor.author | Majewski, Jakub |
dc.date.accessioned | 2024-01-25T00:05:43Z |
dc.date.available | 2024-01-25T00:05:43Z |
dc.date.issued | 2019 |
dc.description.finance | Nie dotyczy |
dc.description.volume | 45 |
dc.identifier.doi | 10.18276/PTL.2019.45-06 |
dc.identifier.issn | 1644-275X |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/106624 |
dc.identifier.weblink | http://dx.doi.org/10.18276/ptl.2019.45-06 |
dc.language | eng |
dc.pbn.affiliation | socio-economic geography and spatial management |
dc.relation.ispartof | Zeszyty Naukowe Uniwersytetu SzczeciĆskiego Problemy Transportu i Logistyki |
dc.relation.pages | 63-73 |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.sciencecloud | nosend |
dc.subject.pl | kolej, PSO, konkurencja |
dc.title | EVOLUTION OF INSTITUTIONAL STRUCTURES AND PRO-COMPETITIVE MECHANISMS ON THE RAIL TRANSPORT MARKET IN THE REGIONS |
dc.type | JournalArticle |
dspace.entity.type | Publication |