ArtykuƂ w czasopiƛmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

EVOLUTION OF INSTITUTIONAL STRUCTURES AND PRO-COMPETITIVE MECHANISMS ON THE RAIL TRANSPORT MARKET IN THE REGIONS

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:21:24Z
dc.abstract.plArtykuƂ opisuje tƂo instytucjonalne kryzysu kolei pasaĆŒerskiej w Polsce w okresie 1990–2015. Wskazuje etapy przeksztaƂceƄ podmiotĂłw i procedury ksztaƂtujące obszar kolejowych przewozĂłw regionalnych. ZwrĂłcono zarazem uwagę na zaleĆŒnoƛci pomiędzy modelami zamawiania i finansowania usƂug o charakterze sƂuĆŒby publicznej a ich jakoƛcią i efektywnoƛcią. Analiza oparta jest na ocenie zmian o charakterze formalnoprawnym oraz statystyk ilustrujących udziaƂy rynkowe przewoĆșnikĂłw. Wnioski wskazują natomiast na zalety modelu opartego na silnym i kompetentnym oƛrodku decyzyjnym oraz konkurencyjnym trybie wyboru operatora usƂug publicznych, i tym samym mogą stać się elementem dyskusji o dalszych przeksztaƂceniach sektora kolejowego w Polsce.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorMajewski, Jakub
dc.date.accessioned2024-01-25T00:05:43Z
dc.date.available2024-01-25T00:05:43Z
dc.date.issued2019
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.volume45
dc.identifier.doi10.18276/PTL.2019.45-06
dc.identifier.issn1644-275X
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/106624
dc.identifier.weblinkhttp://dx.doi.org/10.18276/ptl.2019.45-06
dc.languageeng
dc.pbn.affiliationsocio-economic geography and spatial management
dc.relation.ispartofZeszyty Naukowe Uniwersytetu SzczeciƄskiego Problemy Transportu i Logistyki
dc.relation.pages63-73
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plkolej, PSO, konkurencja
dc.titleEVOLUTION OF INSTITUTIONAL STRUCTURES AND PRO-COMPETITIVE MECHANISMS ON THE RAIL TRANSPORT MARKET IN THE REGIONS
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication