Wpływ wybranych czynników emocjonalnych i społecznych na wychowanie dziecka dwujęzycznego w rodzinach mieszanych

Uproszczony widok
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy jest rozwój dwujęzyczności indywidualnej, występującej w przypadku dzieci rodzin mieszanych. Jest on niezależny od otaczającego ich rodzaju środowiska językowego. Chodzi o tzw. „rodzimą dwujęzyczność”, a mianowicie o taką, jaką wynosi się z domu, w którym regularnie używa się dwóch lub więcej języków. Skupiam się przede wszystkim na rozwoju dwujęzyczności u dzieci z rodzin mieszanych od urodzenia do 9 roku życia. Przyjmuje się bowiem, że w tym okresie życia zachodzą wszystkie najważniejsze procesy, w wyniku których dziecko opanowywuje swój język ojczysty, a w przypadku dwujęzyczności rodzinnej – obu języków ojczystych.
dc.affiliation.departmentWydział Lingwistyki Stosowanej
dc.contributor.authorBertelle, Loretta
dc.date.accessioned2018-11-22T10:22:31Z
dc.date.available2018-11-22T10:22:31Z
dc.date.defence2018-11-11
dc.date.issued2018-11-22
dc.description.additionalLink archiwalny https://depotuw.ceon.pl/handle/item/2968
dc.description.promoterOlpińska-Szkiełko, Magdalena
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/2968
dc.language.isopl
dc.rightsClosedAccess
dc.titleWpływ wybranych czynników emocjonalnych i społecznych na wychowanie dziecka dwujęzycznego w rodzinach mieszanych
dc.typeDoctoralThesis
dspace.entity.typePublication