Praca doktorska
Ładowanie...
Licencja
Wpływ wybranych czynników emocjonalnych i społecznych na wychowanie dziecka dwujęzycznego w rodzinach mieszanych
dc.abstract.pl | Przedmiotem niniejszej pracy jest rozwój dwujęzyczności indywidualnej, występującej w przypadku dzieci rodzin mieszanych. Jest on niezależny od otaczającego ich rodzaju środowiska językowego. Chodzi o tzw. „rodzimą dwujęzyczność”, a mianowicie o taką, jaką wynosi się z domu, w którym regularnie używa się dwóch lub więcej języków. Skupiam się przede wszystkim na rozwoju dwujęzyczności u dzieci z rodzin mieszanych od urodzenia do 9 roku życia. Przyjmuje się bowiem, że w tym okresie życia zachodzą wszystkie najważniejsze procesy, w wyniku których dziecko opanowywuje swój język ojczysty, a w przypadku dwujęzyczności rodzinnej – obu języków ojczystych. |
dc.affiliation.department | Wydział Lingwistyki Stosowanej |
dc.contributor.author | Bertelle, Loretta |
dc.date.accessioned | 2018-11-22T10:22:31Z |
dc.date.available | 2018-11-22T10:22:31Z |
dc.date.defence | 2018-11-11 |
dc.date.issued | 2018-11-22 |
dc.description.additional | Link archiwalny https://depotuw.ceon.pl/handle/item/2968 |
dc.description.promoter | Olpińska-Szkiełko, Magdalena |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/2968 |
dc.language.iso | pl |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.title | Wpływ wybranych czynników emocjonalnych i społecznych na wychowanie dziecka dwujęzycznego w rodzinach mieszanych |
dc.type | DoctoralThesis |
dspace.entity.type | Publication |