Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BY-NC-SACC-BY-NC-SA - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach
 

Dramat społeczny i performans polityczny. Dwie strategie performatywne

Uproszczony widok
dc.abstract.plCentralnym problemem rozważanym w artykule jest relacja po- między władzą a sztuką. Główną ramę teoretyczną dla prowadzonego wywodu stanowi teoria dramatu społecznego Victora Turnera. Performanse artystyczne w tym ujęciu są traktowane jako performanse kulturowe posiadające zakorzenienie w konflikcie społecznym. Autor najpierw bada skierowane przeciw władzy polityczne performanse rosyjskiego artysty Piotra Pawlenskiego, by później skupić się na analizie performansu List skierowanego przeciw wyborom korespondencyj- nym, zorganizowanego w czasie pandemii COVID-19
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorMożdżyński, Paweł
dc.date.accessioned2024-01-24T22:13:50Z
dc.date.available2024-01-24T22:13:50Z
dc.date.copyright2021-03-25
dc.date.issued2020
dc.description.accesstimeAT_PUBLICATION
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.number19/2020
dc.description.versionFINAL_PUBLISHED
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/105346
dc.identifier.weblinkhttp://wladzasadzenia.pl/2020/19/dramat-spoleczny-i-performans-polityczny-dwie-strategie-performatywne.pdf
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationsociology
dc.relation.ispartofWładza Sądzenia
dc.relation.pages275-291
dc.rightsCC-BY-NC-SA
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.ensocial drama, social conflict, cultural performance, artistic performance, political art, Pyotr Pavlensky, the Letter performance.
dc.subject.plDramat społeczny, konflikt społeczny, performans artystyczny, sztuka polityczna, Piotr Pawlenski
dc.titleDramat społeczny i performans polityczny. Dwie strategie performatywne
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication