Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Edukacja obywatelska dorosłych w Warszawie – w stronę lokalności i aktywności

cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:21:43Z
dc.abstract.enThe article presents an initial analysis of Warsaw’s adult civic education based on legal documents, strategies, programs, and information materials concerning participatory budgeting and community centers. Results show that the concept of adult civic education in Warsaw is rooted in local communities’ learning traditions and the tenets of active citizenship. In our opinion such an approach is exclusive because its main recipients are already civically active residents, and such educational efforts do not reach disadvantaged groups. Our analysis also proves that the educational process is used as a tool to implement social change.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorGromadzka, Monika
dc.contributor.authorPietrusińska, Marta
dc.date.accessioned2024-01-24T22:26:11Z
dc.date.available2024-01-24T22:26:11Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.volume25
dc.identifier.doi10.12775/RA.2018.07
dc.identifier.issn1429-186X
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/105721
dc.identifier.weblinkhttps://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/RA/article/view/RA.2018.07/15204
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeducational sciences
dc.relation.ispartofROCZNIK ANDRAGOGICZNY
dc.relation.pages115-125
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.pledukacja obywatelska
dc.subject.pledukacja dorosłych
dc.subject.plpolityki miejskie
dc.subject.plaktywne obywatelstwo
dc.subject.pledukacja wykluczająca
dc.titleEdukacja obywatelska dorosłych w Warszawie – w stronę lokalności i aktywności
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication