Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Zjawisko FOMO w sytuacji wyzwań edukacyjnych w kontekście nawyków korzystania z mediów społecznościowych: sytuacja studentów studiów licencjackich.

dc.abstract.enThe aim of this study is to examine the intensity of FOMO during the academic year and the examination period, as well as to determine the relationship between the frequency of social media usage and the level of FOMO and its perceived impact on academic performance. Empirical survey research was conducted on a group of 67 undergraduate students during the examination period. According to the literature described in the study, students with higher levels of FOMO showed a greater frequency of social media use. This group also more frequently reported that social media use negatively affects their academic performance. The results indicate changes in the intensity of experiencing FOMO between the two periods; however, based on this research, the causes of these changes cannot be determined due to the variability of individual results. This is an important aspect for further research, which could contribute to creating recommendations aimed at reducing this phenomenon.
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest zbadanie nasilenia zjawiska FOMO w trakcie trwania roku akademickiego oraz okresu sesji egzaminacyjnej, a także określenie związku między częstotliwością korzystania z mediów społecznościowych a poziomem FOMO oraz postrzeganiem jej wpływu na wyniki w nauce. Przeprowadzono ankietowe badania empiryczne na grupie 67 studentów studiów licencjackich, w trakcie trwania okresu sesji egzaminacyjnej. Zgodnie z opisaną w pracy literaturą, studenci o wyższym poziomie FOMO wykazywali większą częstotliwość użytkowania mediów społecznościowych. Ta grupa również częściej deklarowała, że korzystanie z mediów społecznościowych negatywnie wpływa na ich wyniki w nauce. Wyniki wskazują występowanie zmian w nasileniu odczuwania zjawiska FOMO między dwoma okresami, jednak na podstawie niniejszych badań nie można określić przyczyn tych zmian, z uwagi na zróżnicowanie poszczególnych wyników. Jest to istotny aspekt do pogłębienia w dalszych badaniach, które mogłyby przyczynić się do tworzenia rekomendacji mających na celu ograniczenie tego zjawiska.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorSobczyk, Wiktoria
dc.date.accessioned2025-01-09T12:33:01Z
dc.date.available2025-01-09T12:33:01Z
dc.date.defence2024-12-09
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-11-30
dc.description.promoterMierzecka, Anna
dc.description.reviewerMierzecka, Anna
dc.description.reviewerKisilowska-Szurmińska, Małgorzata
dc.identifier.apd236862
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161187
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enFOMO
dc.subject.enFear of missing out
dc.subject.ensocial media
dc.subject.eneducation
dc.subject.enexamination period
dc.subject.enacademic performance
dc.subject.plFOMO
dc.subject.plFear of missing out
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.pledukacja
dc.subject.plsesja egzaminacyjna
dc.subject.plwyniki w nauce
dc.titleZjawisko FOMO w sytuacji wyzwań edukacyjnych w kontekście nawyków korzystania z mediów społecznościowych: sytuacja studentów studiów licencjackich.
dc.title.alternativeFOMO in the context of educational challenges and social media usage habits: the situation of undergraduate students.
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication