Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Projekt edytorsko-marketingowy wydania książki Emily Smith Modne życie

dc.abstract.enThe work includes an editorial and marketing project for the publication of a fictional novel, Fashionable Life, by Emily Smith, created specifically for this project. It presents the history of contemporary and romance literature as well as the New Adult genre, describes editorial concepts typical for publications of this type (with a particular focus on cover graphics), and characterizes market and readership phenomena, both of a general nature and those related to the discussed book market segments. The most important publishers releasing titles in the contemporary and romance literature segment are listed and presented. EMPIK bestseller lists were analyzed in search of the biggest hits in this book market segment. As part of the project preparation, the content of the book corresponding to readers' expectations was proposed, as well as the editorial design (cover, title page, typography, etc.). Marketing activities that could ensure the project's market success were also described (using the 4P marketing mix structure), with the main emphasis on social media activities.
dc.abstract.plPraca zawiera projekt edytorsko-marketingowy opublikowania wymyślonej na rzecz projektu powieści Emily Smith „Modne życie”. Zaprezentowano historię literatury obyczajowej i romansowej oraz New Adult, opisano typowe dla publikacji tego rodzaju tytułów koncepcje edytorskie (ze szczególnym uwzględnieniem grafik okładkowych), scharakteryzowano zjawiska rynkowe i czytelnicze, tak natury ogólnej jak i te związane z dyskutowanymi segmentami rynku książki. Wymienione i zaprezentowane zostały najważniejsze wydawnictwa publikujące tytuły z segmentu literatury obyczajowo-romansowej. Przeanalizowano listy bestsellerów EMPIK w poszukiwaniu największych przebojów tego segmentu rynku książki. W ramach przygotowania projektu zaproponowano treść książki korespondującą z oczekiwaniami czytelniczymi, jak również szatę edytorską (okładkę, czwórkę tytułową, typografię, etc.). Opisano także (korzystając ze struktury mieszanki marketingowej 4P) działania marketingowe, które mogłyby zapewnić projektowi sukces rynkowy. Główny nacisk położono na działania w mediach społecznościowych.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorWaszkiewicz, Danuta
dc.date.accessioned2025-01-09T12:46:29Z
dc.date.available2025-01-09T12:46:29Z
dc.date.defence2024-07-11
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-27
dc.description.promoterZając, Michał
dc.description.reviewerOchmański, Mikołaj
dc.description.reviewerZając, Michał
dc.identifier.apd233089
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163591
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enBook market, contemporary literature
dc.subject.enromance literature
dc.subject.enpublishing project
dc.subject.enbook promotion, Emily Smith, Wydawnictwo Otwarte
dc.subject.plRynek książki, literatura obyczajowa
dc.subject.plliteratura romansowa
dc.subject.plprojekt wydawniczy
dc.subject.plpromocja książki, Emily Smith, Wydawnictwo Otwarte
dc.titleProjekt edytorsko-marketingowy wydania książki Emily Smith Modne życie
dc.title.alternativeEditorial and marketing project for the edition of the book of Emily Smith Modne Życie
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication