Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Wpływ mediów społecznościowych na kształtowanie wizerunku ślubu i wesela w Polsce

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe subject of the work is the impact of social media on shaping the image of a wedding in Poland. To examine the subject, the available literature on the subject and own research were used, in the form of three interviews and two research surveys. The paper characterizes social media, taking into account their popularity in Poland. In addition, the focus was on discussing possible activities carried out on social networking sites and their impact on network users. The definitions of marriage and types of weddings available in Poland are presented. The approach of Poles to marrying and changes in this area over the years has been outlined. The cultural and historical significance of these changes in society was also emphasized. In addition, the process of organizing a wedding reception is discussed, detailing the most important elements of it. The results of the surveys were analyzed in detail and compared with the answers obtained in the interviews, drawing conclusions from them.. In particular, the work focuses on examining the impact of observing wedding content in social media on making decisions on the organization of wedding receptions. In addition, it was checked which social networking sites are most popular among future young couples and what exactly content they are looking for during the preparation for the wedding on the Internet.
dc.abstract.plTematem pracy jest wpływ mediów społecznościowych na kształtowanie wizerunku ślubu i wesela w Polsce. Do zbadania tematu wykorzystano dostępną literaturę przedmiotu oraz badanie własne, w formie trzech wywiadów oraz dwóch ankiet badawczych. W pracy scharakteryzowano media społecznościowe, z uwzględnieniem ich popularności w Polsce. Dodatkowo skupiono się na omówieniu możliwych działań prowadzonych w serwisach społecznościowych oraz ich wpływie na użytkowników sieci. Przedstawiono definicje małżeństwa i rodzaje ślubów dostępnych w Polsce. Nakreślono podejście Polaków do zawierania związków małżeńskich oraz zmiany w tym zakresie na przestrzeni lat. Podkreślono także kulturowo-historyczne znaczenie tych zmian w społeczeństwie. Ponadto omówiono proces organizacji przyjęcia weselnego, z wyszczególnieniem najważniejszych jego elementów. Przeanalizowano szczegółowo wyniki przeprowadzonych ankiet i porównano je z odpowiedziami uzyskanymi w wywiadach, wyciągając z nich wnioski. W pracy w szczególności skupiono się na zbadaniu wpływu obserwowania treści o tematyce ślubno-weselnej w mediach społecznościowych na podejmowanie decyzji w sprawie organizacji przyjęć weselnych. Ponadto sprawdzano, które serwisy społecznościowe cieszą się wśród przyszłych par młodych największą popularnością i jakich dokładnie treści podczas przygotowań do ślubu poszukują oni w Internecie.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorKarpiesiuk, Katarzyna
dc.date.accessioned2025-01-09T12:46:19Z
dc.date.available2025-01-09T12:46:19Z
dc.date.defence2024-07-25
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-07-17
dc.description.promoterOpolska-Bielańska, Agata
dc.description.reviewerGaczyńska, Agnieszka
dc.description.reviewerOpolska-Bielańska, Agata
dc.identifier.apd231543
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163519
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enSocial media
dc.subject.enwedding industry
dc.subject.enmarriage
dc.subject.enwedding party
dc.subject.entrend
dc.subject.plMedia społecznościowe
dc.subject.plbranża ślubna
dc.subject.plmałżeństwo
dc.subject.plprzyjęcie weselne
dc.subject.pltrend
dc.titleWpływ mediów społecznościowych na kształtowanie wizerunku ślubu i wesela w Polsce
dc.title.alternativeThe impact of social media on shaping the image of weddings in Poland
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication