Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BY-SACC-BY-SA - Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach
 

Refleksja andragogiczna – współczesna specyfika dyscypliny

cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:14:34Z
dc.abstract.enAndragogy, as a young discipline, is faced with a number of theories -forming and methodological ailments. The aim of the study was to identify the dominant threads in andragogists’ publications and to determine what complexes of problems and thematic issues determine today’s specificity of the sub-discipline. In the process of analyzing the content of social science articles published in the pages of andragogical journals, a non-reactive method of document analysis was used. Five analytical andragogical categories were identified and included in the typology developed for the purposes of the study.
dc.abstract.plAndragogika, jako młoda dyscyplina, mierzy się z szeregiem przypadłości natury teoriotwórczej i metodologicznej. Celem podjętych badań było rozpoznanie dominujących w publikacjach andragogów wątków oraz ustalenie, jakie kompleksy problemów i zagadnień tematycznych określają dzisiejszą specyfikę subdyscypliny. W procesie analizy treści artykułów z obszaru nauk społecznych zamieszczonych na łamach czasopism andragogicznych, zastosowano niereaktywną metodę analizy dokumentów. Wyodrębniono pięć analitycznych kategorii andragogicznych oraz wpisano je w opracowaną na potrzeby badania typologię.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorPierścieniak, Krzysztof
dc.contributor.authorSzarota, Zofia
dc.date.accessioned2024-01-25T19:09:00Z
dc.date.available2024-01-25T19:09:00Z
dc.date.issued2020
dc.description.accesstimeAT_PUBLICATION
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.number2
dc.description.versionFINAL_PUBLISHED
dc.description.volume31
dc.identifier.doi10.5604/01.3001.0014.3654
dc.identifier.issn2083-0998
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/118154
dc.identifier.weblinkhttps://sztw.chat.edu.pl/gicid/pdf/01.3001.0014.3654
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeducational sciences
dc.relation.ispartofStudies on the Theory of Education
dc.relation.pages169-188
dc.rightsCC-BY-SA
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enandragogy, analysis, research, theory, development
dc.subject.plandragogika, analiza, badania, teoria, rozwój
dc.titleRefleksja andragogiczna – współczesna specyfika dyscypliny
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication