Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Sustainable consumption in consumer behaviour of young Polish consumers

Uproszczony widok
dc.abstract.enOn the basis of a critical analysis of related literature, the article attempts to explain the concept and essence of sustainable consumption, a dynamically evolving con- sumer trend, and its connection with Fair Trade. The article seeks to identify young peo- ple’s consumer attitudes and behaviours that can be defined as sustainable consumption. It strives to explain what most motivates young people to participate in sustainable con- sumption. The tool used to conduct the research was the original author’s questionnaire comprising 50 closed-ended questions regarding alternative consumer trends, including su- stainable consumption. The survey was carried out from 1st February to 1st May, 2018. In accordance with the research assumptions, 589 people aged 18-34, belonging to the Y and Z Generations, took part in the survey. The research has shown that young people’s pro-environmental behaviours that can be classified as sustainable consumption depend on their gender, age, monthly disposable income, and place of residence.
dc.abstract.plW artykule, w oparciu o krytyczną analizę literatury przedmiotu, podjęto próbę wyjaśnienia pojęcia i istoty dynamicznie rozwijającego się trendu konsumenckiego, jakim jest zrównoważona konsumpcja, a następie jego powiązania z ideą Sprawiedliwego Handlu. Celem artykułu jest identyfikacja postaw i zachowań konsumenckich młodych polskich konsumentów, które wpisują się w ideę zrównoważonej konsumpcji. W opracowaniu podjęto próbę wyjaśnienia, co najbardziej motywuje młodych ludzi do uczestniczenia w zrównoważonej konsumpcji. Narzędziem wykorzystanym do przeprowadzenia badania był autorski kwestionariusz składający się z 50 pytań zamkniętych, dotyczący alternatywnych trendów konsumenckich, w tym zrównoważonej konsumpcji. Badania zostały przeprowadzone w okresie od 1 lutego do 1 maja 2018 roku. Zgodnie z przyjętymi założeniami badawczymi w badaniu wzięło udział 589 osób w wieku 18-34 lat, należących do pokolenia Y i Z. Przeprowadzone badania wykazały, że zachowania proekologiczne młodych osób, wpisujące się w ideę zrównoważonej konsumpcji, są uzależnione od płci respondentów, ich wieku, poziomu miesięcznego rozporządzalnego dochodu oraz miejsca zamieszkania.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorZalega, Tomasz
dc.date.accessioned2024-01-26T09:25:24Z
dc.date.available2024-01-26T09:25:24Z
dc.date.issued2019
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number383
dc.identifier.issn2083-8611
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/121211
dc.identifier.weblinkhttps://www.ue.katowice.pl/fileadmin/user_upload/wydawnictwo/SE_Artyku%C5%82y_381_400/SE_383/07.pdf
dc.languageeng
dc.pbn.affiliationmanagement and quality studies
dc.relation.ispartofStudia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
dc.relation.pages82-107
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enyoung people,
dc.subject.ensustainable consumption,
dc.subject.enconsumer behaviour,
dc.subject.enconscious consumer,
dc.subject.enFair Trade
dc.subject.plosoby młode,
dc.subject.plzrównoważona konsumpcja,
dc.subject.plzachowania konsumenckie,
dc.subject.plświadomy konsument,
dc.subject.plSprawiedliwy Handel
dc.titleSustainable consumption in consumer behaviour of young Polish consumers
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication