Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Wpływ stereotypów płciowych kobiet na decyzje zakupowe. Studium przypadku reklam środków czystości

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe study analyzes the phenomenon of stereotyping women in cleaning product advertisements and discusses its impact on consumer purchasing decisions. The paper examines the process of stereotype formation, its causes, and definitions. By presenting female role models referenced by advertisers, the analysis covers stereotyping and sexualization in advertising. The study also addresses the specifics of advertising messages, introduces persuasion techniques and social engineering used in advertisements. Additionally, it outlines the behavioral goals of advertising, as well as consumer group categories and the impact of advertising messages on their attitudes. The paper also includes an analysis of the cleaning products market, defines the target audience, and describes the promotional techniques used. Finally, it analyzes the impact of cleaning product advertisements, which utilize specific stereotypes of femininity, on consumer purchasing decisions.
dc.abstract.plW pracy dokonano analizy zjawiska stereotypizacji kobiet w reklamach środków czystości oraz omówiono jego wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Praca omawia proces powstawania stereotypu, jego przyczyny oraz definicje. Przedstawiając kobiece wzorce, na które powołują się reklamodawcy, dokonano analizy stereotypizacji i seksualizacji w reklamie. Omówiono specyfikę przekazu reklamowego, przybliżono techniki perswazji i socjotechniki stosowane w reklamach. Przybliżono także cele behawioralne reklamy oraz kategorie grup konsumenckich i wpływ przekazu reklamowego na ich postawy. Praca zawiera również analizę rynku branży środków czystości, definiuje grupę docelową oraz opisuje stosowane techniki promocji. Ostatecznie, dokonano analizy wpływu reklam środków czystości, które wykorzystują określone stereotypy kobiecości, na decyzje zakupowe konsumentów.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorOracz, Gabriela
dc.date.accessioned2025-01-20T14:52:57Z
dc.date.available2025-01-20T14:52:57Z
dc.date.defence2024-09-24
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-09
dc.description.promoterKowalik, Krzysztof
dc.description.reviewerHeba, Agnieszka
dc.description.reviewerKowalik, Krzysztof
dc.identifier.apd231308
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165859
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enstereotyping of women
dc.subject.enstereotype
dc.subject.enadvertisement
dc.subject.enadvertising message
dc.subject.encleaning products
dc.subject.ensexualization
dc.subject.plstereotypizacja kobiet
dc.subject.plstereotyp
dc.subject.plreklama
dc.subject.plprzekaz reklamowy
dc.subject.plśrodki czystości
dc.subject.plseksualizacja
dc.titleWpływ stereotypów płciowych kobiet na decyzje zakupowe. Studium przypadku reklam środków czystości
dc.title.alternativeThe influence of women’s stereotypes on purchasing decisions. A case study of household cleaning product advertisements
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication