Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Komunikacja niewerbalna w świetle wiarygodności mediów tradycyjnych na przykładzie telewizji.

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe amount of information in the present world is so enormous that recipients increasingly make conscious selections of the messages they receive. Only those messages that stand out with a unique delivery clearly emerge in the current awareness. The aim of this work was to examine the impact of nonverbal communication on the credibility of the media and the audience's perception of the media. Based on theoretical analysis, the concept of nonverbal communication was defined and its significance in the context of the media was discussed. Analyzing three television programs on Polsat Sport, TVN, and TVP Info, the most common nonverbal signals used by presenters were identified. Based on a survey, it was found that nonverbal communication plays an important role in media broadcasts. According to the respondents, nonverbal messages mostly pertain to politicians and advertisements, while news programs were less frequently mentioned in this context. The majority of respondents stated that nonverbal messages conveyed in the media enhance the credibility of the message.
dc.abstract.plLiczba informacji w obecnym świecie jest tak ogromna, że ich odbiorcy coraz częściej dokonują świadomej selekcji przekazów. Na wyraźne zaistnienie w bieżącej świadomości mają szanse? wyłącznie komunikaty, które wyróżniają się szczególnym przekazem. Celem niniejszej pracy było zbadanie wpływu komunikacji niewerbalnej na wiarygodność mediów oraz postrzegania mediów przez publiczność. W oparciu o analizę teoretyczną określono pojęcie komunikacji niewerbalnej oraz omówiono jej znaczenie w kontekście mediów. Na podstawie zbadania trzech programów telewizyjnych w stacjach Polsat Sport, TVN i TVP Info wskazano najczęstsze sygnały niewerbalne stosowane przez prezenterów. Z kolei, aby zweryfikować dany problem badawczy została przeprowadzona ankieta internetowa.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorPłatek, Aleksandra
dc.date.accessioned2025-01-09T12:41:26Z
dc.date.available2025-01-09T12:41:26Z
dc.date.defence2024-07-10
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-21
dc.description.promoterZawisza, Anita
dc.description.reviewerZawisza, Anita
dc.description.reviewerMikucki, Jacek
dc.identifier.apd231841
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161392
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.encommunication
dc.subject.ensignals
dc.subject.engestures
dc.subject.ensound
dc.subject.enfacial expressions
dc.subject.plkomunikacja niewerbalna
dc.subject.plsygnały
dc.subject.plgesty
dc.subject.pldźwięk
dc.subject.plmimika
dc.titleKomunikacja niewerbalna w świetle wiarygodności mediów tradycyjnych na przykładzie telewizji.
dc.title.alternativeNon-verbal communication in the light of the credibility of traditional media on the example of television.
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication