Monografia
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Uczeń chory na padaczkę. Scenariusze lekcji dla nauczycieli

Autor
Lewczuk, Karolina
Małkowska-Szkutnik, Agnieszka
Michalska, Agnieszka
Data publikacji
2017
Abstrakt (PL)

Padaczka to najczęstsza przewlekła choroba układu nerwowego – występuje u ok. 0,5–1% populacji dzieci i młodzieży. Ze względu na dużą częstość występowania każdy nauczyciel powinien być przygotowany do pracy z uczniem z padaczką. Uczniowie z padaczką są zaliczani do grupy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wymaga to od nauczycieli dostosowania sposobu pracy do indywidualnych potrzeb tych uczniów. Jedną z nich jest potrzeba dobrych relacji w środowisku rówieśniczym. Przedstawione scenariusze adresowane są do nauczycieli, którzy mają w klasie uczniów z padaczk ą lub przygotowują klasę do przyjęcia ucznia z padaczką. Scenariusze są propozycją zajęć wprowadzających w tematykę padaczki. Mogą być okazją do dyskusji, wymiany opinii i wyrażenia obaw dotyczących padaczki. Pierwszym krokiem, jaki należy podjąć przed przeprowadzeniem lekcji o padaczce, jest rozmowa z rodzicami dziecka chorującego na padaczkę i/lub z samym uczniem. Jeśli uczeń i rodzice wyrażą zgodę na przeprowadzenie lekcji, ważne jest ustalenie udziału w niej dziecka. Należy się upewnić, czy rodzice dziecka oraz dziecko chcą, aby brało ono udział w zajęciach. Będzie to warunkowało sposób prowadzenia zajęć. Jeśli uczeń będzie chciał wziąć udział w lekcji, należy ustalić z nim przekazanie informacji rówieśnikom o chorobie i zachęcić ucznia do włączenia się w zajęcia w sposób dla niego komfortowy. Jeżeli uczeń nie wyraża zgody na udział w lekcji, należy z nim omówić zasady informowania o chorobie bez jego obecności.

Dyscyplina PBN
pedagogika
Wydawca ministerialny
Instytut Matki i Dziecka
ISBN
978-83-88767-86-9
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty