Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja
Nieoczywiste dziedzictwo Juliusza Zborowskiego. O wpływie nagrań archiwalnych na dziedzictwo muzyczne Podhala.
dc.abstract.pl | Juliusz Zborowski jako jeden z pierwszych nagrywał tradycyjną muzykę na Podhalu. Jego wałki woskowe, na których zarejestrował ponad sto melodii, stały się nieocenionym źródłem archiwalnym, z którego do dziś korzystają zarówno badacze, jak i muzycy. Jego osiągnięcie trudno przecenić. W niniej- szym artykule staram się jednak spojrzeć na dokonania Zborowskiego w szer- szej, antropologicznej perspektywie. Chcę pokazać, jak nieoczywiste skutki przyniosło nagrywanie muzyki tradycyjnej. Wpłynęło ono moim zdaniem za- równo na sposób przekazu muzyki tradycyjnej, jak i na postrzeganie własnej kultury muzycznej, na myślenie o tradycji i autentyczności. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.contributor.author | Małanicz-Przybylska, Maria |
dc.date.accessioned | 2024-01-25T13:49:31Z |
dc.date.available | 2024-01-25T13:49:31Z |
dc.date.issued | 2020 |
dc.description.finance | Publikacja bezkosztowa |
dc.description.volume | XIV |
dc.identifier.issn | 0208-4155 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/113686 |
dc.identifier.weblink | https://muzeumtatrzanskie.pl/wp-content/uploads/2020/12/Rocznik-podhalanski-2020-DRUK.pdf |
dc.language | pol |
dc.pbn.affiliation | culture and religion studies |
dc.relation.ispartof | Rocznik Podhalański |
dc.relation.pages | 132-153 |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.sciencecloud | nosend |
dc.title | Nieoczywiste dziedzictwo Juliusza Zborowskiego. O wpływie nagrań archiwalnych na dziedzictwo muzyczne Podhala. |
dc.type | JournalArticle |
dspace.entity.type | Publication |