Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Nieoczywiste dziedzictwo Juliusza Zborowskiego. O wpływie nagrań archiwalnych na dziedzictwo muzyczne Podhala.

dc.abstract.plJuliusz Zborowski jako jeden z pierwszych nagrywał tradycyjną muzykę na Podhalu. Jego wałki woskowe, na których zarejestrował ponad sto melodii, stały się nieocenionym źródłem archiwalnym, z którego do dziś korzystają zarówno badacze, jak i muzycy. Jego osiągnięcie trudno przecenić. W niniej- szym artykule staram się jednak spojrzeć na dokonania Zborowskiego w szer- szej, antropologicznej perspektywie. Chcę pokazać, jak nieoczywiste skutki przyniosło nagrywanie muzyki tradycyjnej. Wpłynęło ono moim zdaniem za- równo na sposób przekazu muzyki tradycyjnej, jak i na postrzeganie własnej kultury muzycznej, na myślenie o tradycji i autentyczności.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorMałanicz-Przybylska, Maria
dc.date.accessioned2024-01-25T13:49:31Z
dc.date.available2024-01-25T13:49:31Z
dc.date.issued2020
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.volumeXIV
dc.identifier.issn0208-4155
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/113686
dc.identifier.weblinkhttps://muzeumtatrzanskie.pl/wp-content/uploads/2020/12/Rocznik-podhalanski-2020-DRUK.pdf
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationculture and religion studies
dc.relation.ispartofRocznik Podhalański
dc.relation.pages132-153
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.titleNieoczywiste dziedzictwo Juliusza Zborowskiego. O wpływie nagrań archiwalnych na dziedzictwo muzyczne Podhala.
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication