Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Koncepcja wspólnej podstawy biegłości językowej w rozwijaniu umiejętności argumentacyjnych dwujęzycznych uczniów Szkół Europejskich

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:24:25Z
dc.abstract.plArtykuł prezentuje możliwość wykorzystania koncepcji wspólnej podstawy biegłości językowej w rozwijaniu umiejętności argumentacyjnych uczniów Szkół Europejskich – instytucji obejmującej sieć placówek edukacyjnych działających w państwach Unii Europejskiej, które prowadzą wielojęzyczną i wielokulturową edukację na poziomie edukacji przedszkolnej oraz szkół podstawowych i średnich. W badaniu prowadzonym metodą desk research analizie poddano dokumenty programowe, stanowiące podstawę pracy nauczycieli języków ojczystego i obcego w Szkołach Europejskich. Badania wykazały, że programy nauczania poszczególnych języków zakładają osiągnięcie przez uczniów podobnych kompetencji ogólnych, ale różnią się pod względem filozofii kształcenia językowego oraz akcentów położonych na poszczególne treści i metody dydaktyczne. Otwiera to możliwość współpracy między nauczycielami, którzy mogą zwiększać efektywność swojej pracy, bazując na umiejętnościach wspólnych dla wszystkich języków.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorDobkowska, Joanna
dc.date.accessioned2024-01-25T04:56:28Z
dc.date.available2024-01-25T04:56:28Z
dc.date.issued2020
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.number4
dc.description.volume258
dc.identifier.doi10.31338/2657-6007.KP.2020-4.2
dc.identifier.issn0023-5938
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/110526
dc.identifier.weblinkhttps://kwartalnikpedagogiczny.pl/resources/html/article/details?id=217927
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeducational sciences
dc.relation.ispartofKwartalnik Pedagogiczny
dc.relation.pages23-36
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plumiejętności argumentacyjne, wspólna podstawa biegłości językowej, program szkolny, dwujęzyczność, współpraca nauczycieli
dc.titleKoncepcja wspólnej podstawy biegłości językowej w rozwijaniu umiejętności argumentacyjnych dwujęzycznych uczniów Szkół Europejskich
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication