Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja
Koncepcja wspólnej podstawy biegłości językowej w rozwijaniu umiejętności argumentacyjnych dwujęzycznych uczniów Szkół Europejskich
cris.lastimport.scopus | 2024-02-12T20:24:25Z |
dc.abstract.pl | Artykuł prezentuje możliwość wykorzystania koncepcji wspólnej podstawy biegłości językowej w rozwijaniu umiejętności argumentacyjnych uczniów Szkół Europejskich – instytucji obejmującej sieć placówek edukacyjnych działających w państwach Unii Europejskiej, które prowadzą wielojęzyczną i wielokulturową edukację na poziomie edukacji przedszkolnej oraz szkół podstawowych i średnich. W badaniu prowadzonym metodą desk research analizie poddano dokumenty programowe, stanowiące podstawę pracy nauczycieli języków ojczystego i obcego w Szkołach Europejskich. Badania wykazały, że programy nauczania poszczególnych języków zakładają osiągnięcie przez uczniów podobnych kompetencji ogólnych, ale różnią się pod względem filozofii kształcenia językowego oraz akcentów położonych na poszczególne treści i metody dydaktyczne. Otwiera to możliwość współpracy między nauczycielami, którzy mogą zwiększać efektywność swojej pracy, bazując na umiejętnościach wspólnych dla wszystkich języków. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.contributor.author | Dobkowska, Joanna |
dc.date.accessioned | 2024-01-25T04:56:28Z |
dc.date.available | 2024-01-25T04:56:28Z |
dc.date.issued | 2020 |
dc.description.finance | Publikacja bezkosztowa |
dc.description.number | 4 |
dc.description.volume | 258 |
dc.identifier.doi | 10.31338/2657-6007.KP.2020-4.2 |
dc.identifier.issn | 0023-5938 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/110526 |
dc.identifier.weblink | https://kwartalnikpedagogiczny.pl/resources/html/article/details?id=217927 |
dc.language | pol |
dc.pbn.affiliation | educational sciences |
dc.relation.ispartof | Kwartalnik Pedagogiczny |
dc.relation.pages | 23-36 |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.sciencecloud | nosend |
dc.subject.pl | umiejętności argumentacyjne, wspólna podstawa biegłości językowej, program szkolny, dwujęzyczność, współpraca nauczycieli |
dc.title | Koncepcja wspólnej podstawy biegłości językowej w rozwijaniu umiejętności argumentacyjnych dwujęzycznych uczniów Szkół Europejskich |
dc.type | JournalArticle |
dspace.entity.type | Publication |