Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Wizerunek wybranych celebrytów w mediach społecznościowych

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe aim of the work is to discuss the image of celebrities who operate in social media and their reception by users on the Internet. In the first chapter, I briefly describe the concept and techniques of creating an image, and then I focus on trying to define the word „celebrity”. I point out the features of celebrities and explain their phenomenon. The second part of the work is a detailed discussion of social media and the biographies of selected celebrities – Marcin Mroczek, Barbara Kurdej-Szatan, Krzysztof Ibisz and Anna Lewandowska. Then he proceeds to analyze their social media profiles and the techniques they use to promote their own image. I analyze user comments that are published under posts posted by selected celebrities. The last chapter is a comparative analysis and conclusion. The author presented his argument based on literature on the topic and case studies from observing celebrity accounts on social media: Facebook, Instagram, TikTok.
dc.abstract.plCelem pracy jest omówienie wizerunku celebrytów, którzy funkcjonują w mediach społecznościowych oraz ich odbioru przez użytkowników w Internecie. W pierwszym rozdziale krótko opisuję pojęcie oraz techniki kreowania wizerunku, a następnie skupiam się na podjęciu próby definicji słowa „celebryta”. Wskazuję cechy, którymi charakteryzują się celebryci oraz wyjaśniam ich fenomen. Druga część pracy to szczegółowe omówienie mediów społecznościowych oraz biografii wybranych celebrytów – Marcina Mroczka, Barbary Kurdej-Szatan, Krzysztofa Ibisza oraz Anny Lewandowskiej. Następnie przystępuje do analizy ich profili w mediach społecznościowych oraz technik, jakie wykorzystują do promocji własnego wizerunku. Analizuję komentarze użytkowników, które są publikowane pod postami zamieszczonymi przez wskazanych celebrytów. Ostatni rozdział to analiza porównawcza oraz zakończenie. Autor poprowadził wywód na podstawie literatury z zakresu tematu, case studies pochodzących z obserwacji kont celebrytów w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, TikTok.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorSmoleń, Piotr
dc.date.accessioned2025-01-09T11:15:39Z
dc.date.available2025-01-09T11:15:39Z
dc.date.defence2023-12-14
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-09-16
dc.description.promoterHabielski, Rafał
dc.description.reviewerSzurmiński, Łukasz
dc.description.reviewerHabielski, Rafał
dc.identifier.apd193067
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/160839
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.encelebrity
dc.subject.enimage
dc.subject.ensocial media
dc.subject.enMarcin Mroczek
dc.subject.enKrzysztof Ibisz
dc.subject.enBarbara Kurdej-Szatan
dc.subject.enAnna Lewandowska
dc.subject.plcelebryta
dc.subject.plwizerunek
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plMarcin Mroczek
dc.subject.plKrzysztof Ibisz
dc.subject.plBarbara Kurdej-Szatan
dc.subject.plAnna Lewandowska
dc.titleWizerunek wybranych celebrytów w mediach społecznościowych
dc.title.alternativeImages of selected celebrities on social media
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication