Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Edukacja dorosłych jako narzędzie inkluzji migrantów - propozycja zmiany podejścia

Uproszczony widok
dc.abstract.plW artykule omawiam aktualne podejście do edukacji dorosłych migrantów, które rzadko osadzone jest w andragogicznej perspektywie. Aby uzupełnić tę lukę wskazuję jego słabe strony oraz proponuję nowe podejście do integracji poparte tradycjami i koncepcjami edukacji dorosłych, tj.: uczeniem się transfor-matywnym (Mezirow, 2003), uczeniem się przez doświadczenie (Jarvis, 2009), sytuacyjnym uczeniem się (Lave, Wenger, 1991), uczeniem się przez zaangażowanie (Eyler, Giles, 1999), biograficznym uczeniem się (Alheit, 2009). Jednocześnie podaję konkretne przykłady dobrych praktyk z Polski i ze świata mogące sta-nowić inspirację dla praktyków pracujących na co dzień z migrantami. W ostatniej części artykułu przed-stawiam syntetyczną propozycję zmiany podejścia do pracy z migrantami opierając się na ich upodmioto-wieniu, sprawczości i zasobach lokalnych.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorPietrusińska, Marta
dc.date.accessioned2024-01-24T22:26:08Z
dc.date.available2024-01-24T22:26:08Z
dc.date.issued2019
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number3
dc.description.volume150
dc.identifier.doi10.24131/3724.190307
dc.identifier.issn0239-6858
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/105715
dc.identifier.weblinkhttp://www.edukacja.ibe.edu.pl/images/numery/2019/03/7.Edukacja%20dorosych%20jako%20narzdzie%20inkluzji%20migrantw.pdf
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeducational sciences
dc.relation.ispartofEdukacja
dc.relation.pages85-96
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.titleEdukacja dorosłych jako narzędzie inkluzji migrantów - propozycja zmiany podejścia
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication