Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Nauczanie etyki w szkołach w Polsce - rozwiązania organizacyjne oraz podręczniki i materiały edukacyjne

cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:23:38Z
dc.abstract.enThe article presents the results of a nationwide survey concerning the opinions and experiences of ethics teachers related to the teaching of this subject in schools in Poland. Particular attention is devoted to the assessment of organizational solutions adopted to conduct ethics lessons in schools and the assessment of textbooks and educational materials for teaching ethics. The survey was based on diagnostic poll method. The research tool was a standardized questionnaire titled “Teaching ethics in school”. The questionnaire was addressed to ethics teachers in all Polish schools in which this subject is taught. The analysis of the obtained data and conclusions from the research contribute to expanding pedagogical knowledge about teaching ethics in schools in Poland and its place in the education system. The research pays attention to the challenges faced by schools, so that ethics as a subject of teaching be carried out at the highest level.
dc.abstract.plW niniejszym artykule prezentowane są wyniki ogólnopolskich badań, które dotyczą opinii i doświadczeń nauczycieli etyki związanych z nauczaniem tego przedmiotu w szkołach w Polsce. Szczególna uwaga poświęcona jest ocenie rozwiązań organizacyjnych przyjętych na rzecz prowadzenia lekcji etyki w szkołach oraz ocenie podręczników i materiałów edukacyjnych służących do nauczania etyki. W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego. Narzędziem badawczym był wystandaryzowany, autorski kwestionariusz ankiety „Nauczanie etyki w szkole”. Badaniem objęto nauczycieli etyki ze wszystkich polskich szkół, w których jest nauczany ten przedmiot. Analiza uzyskanych danych i wnioski z badań przyczyniają się do poszerzenia wiedzy pedagogicznej na temat nauczania etyki w szkołach w Polsce i jej miejsca w systemie edukacji. Badania kierują uwagę w stronę wyzwań, jakie stoją przed szkołami, aby etyka jako przedmiot nauczania była realizowana na najwyższym poziomie.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorMadalińska-Michalak, Joanna
dc.date.accessioned2024-01-25T13:30:52Z
dc.date.available2024-01-25T13:30:52Z
dc.date.issued2017
dc.description.financeNie dotyczy
dc.identifier.doi10.18778/0208-6107.29.04
dc.identifier.issn0208-6107
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/113391
dc.identifier.weblinkhttp://dspace.uni.lodz.pl:8080/xmlui/bitstream/handle/11089/25986/0_3_%5b37%5d-52_Madalinska-Michalak%20J..pdf?sequence=1&isAllowed=y
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeducational sciences
dc.relation.ispartofActa Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica. Ethica-Aesthetica-Practica
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enethics in school teaching ethics: organizational solutions handbooks educational materials education system in Poland
dc.subject.pletyka w szkole nauczanie etyki: rozwiązania organizacyjne podręczniki materiały edukacyjne system edukacyjny w Polsce
dc.titleNauczanie etyki w szkołach w Polsce - rozwiązania organizacyjne oraz podręczniki i materiały edukacyjne
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication