Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

 

Startup a przedsiębiorstwo klasyczne - Cechy definiujące w kontekście e-commerce

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe purpose of this article is to try to identify the key characteristics that distinguish startup companies from classic ones by identifying and analyzing the key criteria that determine activity in the broader e-commerce market, including the criterion of innovation, user, technology, capital, business model and profitability. Consideration is given to online sales (e-commerce), as this space is a natural place for innovative ventures to grow. An online startup will be a venture that aims to launch a new product with a high level of innovation based on the use of capital-intensive technology and a small chance of quick profitability. A classic company, on the other hand, relies on proven and less innovative market mechanisms and from the very beginning seeks to generate revenues that guarantee profitability.
dc.abstract.plCelem tego artykułu jest podjęcie próby określenia kluczowych cech rozróżniających przedsiębiorstwa typu startup od przedsiębiorstw klasycznych poprzez identyfikację oraz analizę kluczowych kryteriów determinujących działalność na szeroko pojętym rynku e-commerce, w tym kryterium innowacyjności, użytkownika sieci, technologii, kapitału, modelu biznesowego oraz rentowności. Rozważania dotyczą sprzedaży w sieci (e-commerce), bowiem przestrzeń ta stanowi naturalne miejsce rozwoju przedsięwzięć o charakterze innowacyjnym. Startupem w sieci będzie przedsięwzięcie, którego celem jest wprowadzenie na rynek nowego produktu o wysokim poziomem innowacyjności bazującym na zastosowaniu kapitałochłonnej technologii oraz niewielkiej szansy na szybką rentowność. Przedsiębiorstwo klasyczne bazuje natomiast na sprawdzonych i mniej innowacyjnych mechanizmach rynkowych oraz od samego początku dąży do wygenerowania przychodów gwarantujących osiągnięcie rentowności.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorJóskowiak, Przemysław
dc.date.accessioned2024-01-26T08:08:16Z
dc.date.available2024-01-26T08:08:16Z
dc.date.issued2022
dc.description.accesstimeAT_PUBLICATION
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.number3
dc.description.versionORIGINAL_AUTHOR
dc.description.volume52
dc.identifier.issn2080-8461
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/120631
dc.identifier.weblinkhttps://www.uth.edu.pl/o-uczelni/dzialalnosc-naukowa/wydawnictwo/przedsiebiorstwo-przyszlosci
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeconomics and finance
dc.relation.ispartofPrzedsiębiorstwo Przyszłości
dc.relation.pages21-32
dc.rightsOther
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enstartup
dc.subject.ene-commerce
dc.subject.eninnovation
dc.subject.enbusiness model
dc.subject.enprofitability
dc.subject.plstartup
dc.subject.ple-commerce
dc.subject.plinnowacyjność
dc.subject.plmodel biznesowy
dc.subject.plrentowność
dc.titleStartup a przedsiębiorstwo klasyczne - Cechy definiujące w kontekście e-commerce
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication