Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

English Vocabulary Learning in children aged 11-16 with book based and platform based approaches - a study of learning preferences

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on analyzing two methods of teaching English words among children aged 11 to 16: the textbook method and the platform-based method (utilizing short films available on the Internet). Additionally, two surveys were conducted among both students and teachers to investigate the use of these methods. The aim of the thesis is to identify the benefits and limitations of both methods in the context of teaching English vocabulary to school-aged children. The first chapter of the thesis discusses theoretical aspects, based on selected literature, such as various aspects of vocabulary and the characteristics of the textbook and platform- based methods. Additionally, the learning process among children in the analyzed age group is described. Subsequently, in the second chapter of the thesis, an analysis of the results of two surveys conducted among students and teachers was carried out. The obtained results were discussed and analyzed in detail. The data analysis allowed for the identification of the strengths and weaknesses of both methods.
dc.abstract.plNiniejsza praca licencjacka koncentruje się na analizie dwóch metod nauki angielskich słów wśród dzieci w wieku od 11 do 16 lat: metody podręcznikowej oraz współczesnej (wykorzystującej krótkie filmy dostępne w Internecie). Ponadto, przeprowadzono badanie na podstawie dwóch ankiet wśród dzieci i nauczycieli w celu zbadania stosowania tych metod. Praca ma na celu zidentyfikowanie korzyści i ograniczeń obu metod w kontekście nauki słownictwa angielskiego wśród dzieci w wieku szkolnym. W pierwszej części pracy omówiono aspekty teoretyczne, na podstawie wybranej literatury, takie jak różne aspekty słownictwa oraz charakterystyka metody podręcznikowej i współczesnej. Dodatkowo, opisano proces uczenia się wśród dzieci w analizowanej grupie wiekowej. Następnie, w drugiej części pracy, dokonano analizy wyników dwóch ankiet przeprowadzonych wśród uczniów oraz nauczycieli. Otrzymane rezultaty zostały szczegółowo omówione i przeanalizowane. Analiza danych pozwoliła zidentyfikować mocne i słabe strony obu metod.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Lingwistyki Stosowanej
dc.contributor.authorBubnova, Veronika
dc.date.accessioned2025-01-09T12:41:20Z
dc.date.available2025-01-09T12:41:20Z
dc.date.defence2024-07-02
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-20
dc.description.promoterMasiejczyk, Alisa
dc.description.reviewerMasiejczyk, Alisa
dc.description.reviewerMalesa, Katarzyna
dc.identifier.apd230908
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161341
dc.languageen
dc.language.otherpl
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enLearning English vocabulary
dc.subject.enteaching methods
dc.subject.entextbook method
dc.subject.enplatform-based method
dc.subject.enanalysis of learning methods
dc.subject.plNauka angielskiego słownictwa
dc.subject.pltechniki nauczania
dc.subject.plmetoda podręcznikowa
dc.subject.plmetoda platformowa
dc.subject.planaliza metod uczenia się
dc.titleEnglish Vocabulary Learning in children aged 11-16 with book based and platform based approaches - a study of learning preferences
dc.title.alternativeUczenie się słownictwa wśród dzieci w wieku 11-16 lat metodą podręcznikową i metodą współczesną (platformową) - badanie preferencji uczniowskich
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication