Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Mobile applications and their influence on foreign language acquisition among university students

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis BA's thesis focuses on identifying the types and number of mobile applications commonly used during learning and their impact on the acquisition of foreign languages by university students. It consists of three parts: theoretical part, a description of the research process, and discussion. The study was conducted with 57 participants through a survey. The survey results mostly showed predictable outcomes, indicating a significant interest in the topic among the participants, and favorable perceptions of the use of educational, video, and audio-streaming applications. Students most chosen features of mobile applications included flashcards, gamification of tasks and exercises, as well as user rankings. The participants' opinions on aspects such as the quantity of used application types and the distribution of usage history for individual applications yielded unexpected results, partially challenging the main research hypothesis. This suggests that this field has potential for a contemporary study and requires further investigation.
dc.abstract.plNiniejsza praca licencjacka skupia się na wykryciu typów oraz liczby aplikacji mobilnych powszechnie używanych podczas nauki, jak i ich wpływu na przyswajanie języków obcych przez studentów uniwersyteckich. Składa się z trzech części: teorii, opisu przebiegu badania i dyskusji. Badanie przeprowadzono na 57 uczestnikach poprzez wypełnienie ankiety. Wyniki ankiety wykazały w większości przewidywalne rezultaty, dowodząc duże zainteresowanie tematem wśród grupy badanych oraz pochlebne spostrzeżenia dotyczące użycia aplikacji edukacyjnych, video- i audio-streamingowych. Do ulubionych przez studentów funkcji aplikacji mobilnych zaliczono: fiszki, zadania “zgejmifikowane” oraz rankingi użytkowników. Opinie ankietowanych, w takich aspektach jak: ilość używanych typów aplikacji oraz rozstrzał w użyciu pojedynczych aplikacji, przyniosły nieoczekiwane rezultaty, połowicznie podważając główną hipotezę badania, co skłania do założenia, że jest to dziedzina wymagająca większej ilości badań i dalszej inwestygacji.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Lingwistyki Stosowanej
dc.contributor.authorKwaśnik, Wiktoria
dc.date.accessioned2025-01-09T12:45:38Z
dc.date.available2025-01-09T12:45:38Z
dc.date.defence2023-12-13
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-12-06
dc.description.promoterMasiejczyk, Alisa
dc.description.reviewerMasiejczyk, Alisa
dc.description.reviewerMalesa, Katarzyna
dc.identifier.apd222240
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163211
dc.languageen
dc.language.otherpl
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enmobile applications
dc.subject.enforeign language acquisition
dc.subject.enuniversity students
dc.subject.enMALL
dc.subject.engamification
dc.subject.plaplikacje mobilne
dc.subject.plprzyswajanie języka obcego
dc.subject.plstudenci
dc.subject.plMALL
dc.titleMobile applications and their influence on foreign language acquisition among university students
dc.title.alternativeRóżnorodność aplikacji mobilnych i ich wpływ na przyswajanie języków obcych przez studentów szkół wyższych
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication