Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Źródła wiedzy i kompetencje w zakresie zdobywania wiedzy firm zielonych technologii w Polsce

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe article discusses the issue of the knowledge based competitive advantage of the Polish green technology firms. The purpose of the article is to identify knowledge sources and competences in terms of gaining new knowledge, which are the core of the market success of the researched companies. The research was conducted with the use of qualitative research methods – in‑depth interviews (IDI) and its results determined the sources of the knowledge and competences of the companies and their methods of forming. The results allowed to present the main knowledge and competence sources of the green technology firms in Poland which are structured into pillars: research and development, knowledge about the competition, clients and recipients, market and its potential changes, as well as foreign markets. The companies’ competences are identified in the article which are crucial to the mode of operation of the companies and their strategic goals achievement, such as new technology creation, perfecting of the technology, sales augmentation and market expansion.
dc.abstract.plArtykuł podejmuje problematykę przewagi konkurencyjnej opartej na wiedzy polskich firm zielonych technologii. Jego celem jest identyfikacja źródeł wiedzy oraz wskazanie kompetencji w zakresie zdobywania wiedzy, które leżą u podstaw sukcesu rynkowego tych firm. Badania empiryczne prowadzone metodą wywiadów pogłębionych koncentrują się na identyfikacji źródeł wiedzy i kompetencji firm, a także sposobów ich kształtowania. Uzyskane wyniki pozwoliły na wskazanie najważniejszych źródeł wiedzy, które można ustrukturalizować w następujące filary: prace badawczo‑rozwojowe, wiedza o konkurencji, klientach i odbiorcach, rynku i możliwych zmianach oraz o rynkach zagranicznych. W artykule zidentyfikowano także kompetencje firm zielonych technologii w Polsce w zakresie zdobywania wiedzy istotnej dla funkcjonowania organizacji i realizacji przez nie celów strategicznych, takich jak opracowywanie nowych technologii i doskonalenie aktualnie posiadanego rozwiązania, wzrost sprzedaży i ekspansja rynkowa.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorMarczewska, Magdalena
dc.contributor.authorJaskanis, Adrianna
dc.date.accessioned2024-01-26T12:28:36Z
dc.date.available2024-01-26T12:28:36Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number336
dc.description.volume4
dc.identifier.doi10.18778/0208-6018.336.11
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/126134
dc.identifier.weblinkhttps://czasopisma.uni.lodz.pl/foe/article/view/2285
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationmanagement and quality studies
dc.relation.ispartofActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica
dc.relation.pages173-193
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.engreen technologies knowledge sources of knowledge resource‑based theory competitive advantage
dc.subject.plzielone technologie wiedza źródła wiedzy teoria zasobowa przewaga konkurencyjna
dc.titleŹródła wiedzy i kompetencje w zakresie zdobywania wiedzy firm zielonych technologii w Polsce
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication