Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Smart shopping in consumption behaviour of young polish singles

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis article is a research exercise examining smart shopping among young Polish singles. Its primary goal is to identify smart shopping attitudes and behaviours of young people. The study consists of two parts: theoretical and empirical. The first part explains the concept and essence of smart shopping as a consumer trend, building upon a critical analysis of literature. The second, major part is empirical. The inference is based on the research material obtained through research carried out by the author by means of the survey method, an online survey technique using a questionnaire survey among young Polish singles. Undertaking such a research project is justified since smart shopping tendencies have a direct impact on purchase decisions of young consumers, while making it easier for businesses to develop marketing strategies.
dc.abstract.plArtykuł ma charakter badawczy i dotyczy analizy zjawiska sprytnych zakupów wśród polskich młodych singli. Jego podstawowym celem jest identyfikacja postaw i zachowań wpisujących się w sprytne zakupy wśród osób młodych. Opracowanie składa z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. W pierwszej z nich, na podstawie krytycznej analizy literatury, wyjaśniono pojęcie i istotę sprytnych zakupów jako trendu konsumenckiego. Druga zasadnicza część pracy natomiast ma charakter empiryczny. Podstawę wnioskowania stanowi materiał badawczy pozyskany dzięki przeprowadzonym przez autora badaniom w formie wywiadu kwestionariuszowego wśród młodych polskich singli. Podjęcie takiego projektu badawczego jest uzasadnione, ponieważ tendencje wpisujące się w ideę sprytnych zakupów mają bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe młodych konsumentów i ułatwiają opracowanie strategii marketingowych przedsiębiorstw na rynku
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorZalega, Tomasz
dc.date.accessioned2024-01-26T07:49:40Z
dc.date.available2024-01-26T07:49:40Z
dc.date.issued2021
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.number3
dc.description.volume20
dc.identifier.issn1644-0757
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/120042
dc.identifier.weblinkhttps://aspe.sggw.edu.pl/article/view/2332/2008
dc.languageeng
dc.pbn.affiliationmanagement and quality studies
dc.relation.ispartofActa Scientiarum Polonorum. Oeconomia
dc.relation.pages55-67
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enyoung singles
dc.subject.ensmart shopping
dc.subject.ensmart consumers
dc.subject.enconsumption behaviour
dc.subject.plmłodzi single
dc.subject.plsprytne zakupy
dc.subject.plsprytni konsumenci
dc.subject.plzachowania konsumpcyjne
dc.titleSmart shopping in consumption behaviour of young polish singles
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication