Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Media społecznościowe w służbie działań edukacyjno-wychowawczych. Analiza zjawiska sharentingu na przykładzie polskich influencerów: Anieli Woźniakowskiej, Weroniki Sowy i Angeliki Trochonowicz

Uproszczony widok
dc.abstract.enThesis Social media in the service of educational activities: analysis of the sharenting phenomenon on the example of Polish influencers: Aniela Woźniakowska, Weronika Sowa and Angelika Trochonowicz aims to analyze the sharenting phenomenon in the educational context and present the opportunities and threats related to it. The first chapter is about the development of the educational function of the Internet, the definition of sharenting and its characteristics in the world of new media, and the issue of this phenomenon in Poland. The second chapter discusses the phenomenon of social media marketing, the use of children's images in advertising and the existence of kidfluencers. The presence of the youngest can have a positive impact on the reception of advertisements and contribute to building a personal brand. The third chapter focuses on Polish parenting influencers and the opportunities and threats related to the publication of parenting content. The research tool used was the case study method of three influencers - Aniela Woźniakowska, Weronika Sowa and Angelika Trochonowicz. The analysis shows that influencers do not make use of educational potential of social media.
dc.abstract.plPraca Media społecznościowe w służbie działań edukacyjno-wychowawczych: analiza zjawiska sharentingu na przykładzie polskich influencerów: Anieli Woźniakowskiej, Weroniki Sowy i Angeliki Trochonowicz ma na celu analizę zjawiska sharentingu w kontekście edukacyjnym i przedstawienie związanych z nim szans i zagrożeń. Pierwszy rozdział dotyczy rozwoju funkcji edukacyjno-wychowawczej Internetu, definicji sharentingu i jego charakterystyki w obliczu nowych mediów oraz funkcjonowania tego zjawiska w Polsce. W rozdziale drugim omówiono fenomen social media marketingu, wykorzystywanie wizerunku dzieci w reklamach i istnienie kidfluencerów. Obecność najmłodszych może wpływać pozytywnie na odbiór promocji oraz przycyzniać się do budowania marki osobistej. Rozdział trzeci skupia się na polskich influencerach parentingowych oraz szansach i zagrożeniach związanych z publikacją treści wychowawczych. Jako narzędzie badawcze zastosowano metodę studium przypadków trzech twórczyń – Anieli Woźniakowskiej, Weroniki Sowy i Angeliki Trochonowicz. Z analizy wynika, że influencerki nie wykorzystują potencjału edukacyjnego mediów społecznościowych.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorRyniak, Hanna
dc.date.accessioned2025-01-09T12:46:44Z
dc.date.available2025-01-09T12:46:44Z
dc.date.defence2024-07-10
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-07-08
dc.description.promoterMikucki, Jacek
dc.description.reviewerMikucki, Jacek
dc.description.reviewerGajlewicz-Korab, Katarzyna
dc.identifier.apd234697
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163695
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enSocial media
dc.subject.enthe Internet
dc.subject.enparenting
dc.subject.enchildren
dc.subject.enimage
dc.subject.ensharenting
dc.subject.eninfluencer
dc.subject.plMedia społecznościowe
dc.subject.plInternet
dc.subject.plparenting
dc.subject.pldzieci
dc.subject.plwizerunek
dc.subject.plsharenting
dc.subject.plinfluencer
dc.titleMedia społecznościowe w służbie działań edukacyjno-wychowawczych. Analiza zjawiska sharentingu na przykładzie polskich influencerów: Anieli Woźniakowskiej, Weroniki Sowy i Angeliki Trochonowicz
dc.title.alternativeSocial media in the service of educational activities. Analysis of the phenomenon of sharenting on the example of Polish influencers: Aniela Woźniakowska, Weronika Sowa and Angelika Trochonowicz
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication