Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

The use of selected online tools in developing reading skills in 7th and 8th graders with dyslexia

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis thesis focuses on the 7th and 8th graders with dyslexia and developing their reading skills in English. Most teachers base their lessons on ready-made materials from the students’ books, which are not adjusted to the learners with special educational needs because of the size of letters, the background and the amount of the text on a single page. Nowadays, almost every teaching material is provided in the digital form and students also use their mobile devices almost everyday. To grab students’ attention, the materials should be attractive for adolescents and engaging because considering the fact that learners have various stimuli from their environment, the materials that are always on paper would not interest them. This thesis discusses the exact needs of dyslexic students and presents digital materials that can be used during English lessons to develop reading skills that all students can use, which makes the class more inclusive.
dc.abstract.plNiniejsza praca skupia się na rozwijaniu sprawności czytania w języku angielskim uczniów z dysleksją klas siódmych i ósmych szkoły podstawowej. Celem pracy jest przedstawienie potrzeb uczniów dyslektycznych oraz zaprezentowanie materiałów dydaktycznych w cyfrowej formie, które mogą być użyte podczas zajęć języka angielskiego zarówno przez uczniów dyslektycznych jak i przez resztę klasy, co zapewnia inkluzywność. Pierwszy rozdział pracy opisuje zmiany jakie zachodzą w uczniach w okresie dojrzewania, potrzeby edukacyjne uczniów dyslektycznych oraz znaczenie rozwijania umiejętności czytania w języku angielskim. W drugim rozdziale znajdują się propozycje materiałów dydaktycznych w cyfrowej formie oraz przykładowe zadania, które mogą być wykorzystane na lekcjach języka angielskiego.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentCentrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
dc.contributor.authorSadowska, Wiktoria
dc.date.accessioned2025-01-09T12:45:08Z
dc.date.available2025-01-09T12:45:08Z
dc.date.defence2024-09-11
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-19
dc.description.promoterGalbarczyk, Monika
dc.description.reviewerGalbarczyk, Monika
dc.description.reviewerAl-Khatib, Małgorzata
dc.identifier.apd233818
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162982
dc.languageen
dc.language.otherpl
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enadolescents
dc.subject.enonline tools
dc.subject.endyslexia
dc.subject.eninclusive
dc.subject.enreading
dc.subject.endevelopment
dc.subject.plnastolatkowie
dc.subject.plnarzędzia online
dc.subject.pldysleksja
dc.subject.plinkluzywny
dc.subject.plczytanie
dc.subject.plrozwój
dc.titleThe use of selected online tools in developing reading skills in 7th and 8th graders with dyslexia
dc.title.alternativeWykorzystanie wybranych narzędzi online w celu doskonalenia umiejętności czytania uczniów z dysleksją w klasach siódmych i ósmych
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication