Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Intranet społeczny w przedsiębiorstwach na przykładzie Schneider Electric

dc.abstract.enThe bachelor's thesis Corporate social intranet using the example of Schneider Electric addresses the role of social intranet in a company. The thesis adopts the hypothesis that social intranet has a positive impact on the functioning of the company and its employees. The aim of the thesis is to examine the impact of social intranet on communication and collaboration efficiency in the enterprise and to identify best practices in its implementation and operation using Schneider Electric as a case study. The research objectives were achieved using a survey questionnaire completed by 42 employees of the studied enterprise. Based on the research results, it was found that all employees of the enterprise use the intranet, and the majority of them recognize its positive impact on the company. Despite the positive reception of the intranet by employees, they believe that it could be improved, indicating an interest in social intranet and the possible discovery of its further potential in the future.
dc.abstract.plPraca licencjacka Intranet społeczny w przedsiębiorstwach na przykładzie Schneider Electric zajmuje się tematyką roli, jaką odgrywa intranet społeczny w przedsiębiorstwie. Przyjęto tezę uznającą, że intranet społeczny ma pozytywny wpływ na funkcjonowanie firmy oraz jej pracowników. Celem pracy jest zbadanie wpływu intranetu społecznego na efektywność komunikacji i współpracy w przedsiębiorstwie oraz zidentyfikowanie dobrych praktyk w jego implementacji i funkcjonowaniu na przykładzie firmy Schneider Electric. Do celów badawczych posłóżono się kwestionariuszem ankiety, wypełnionym przez 42 pracowników badanego przedsiębiorstwa. W oparciu o wyniki badań okazało się, że wszyscy pracownicy przedsiębiorstwa korzystają z intranetu, a większość z nich zauważa jego pozytywny wpływ na firmę. Mimo pozytywnego odbioru intranetu przez pracowników, uważają oni, że mógłby on być ulepszony. Wskazuje to na zainteresowanie intranetem społeczym i możliwe odkrycie jego dalszego potencjału w przyszłości
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorTaras, Adrian
dc.date.accessioned2025-01-20T14:53:03Z
dc.date.available2025-01-20T14:53:03Z
dc.date.defence2024-07-03
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-19
dc.description.promoterTomczak, Jakub
dc.description.reviewerTomczak, Jakub
dc.description.reviewerKowalik, Krzysztof
dc.identifier.apd231330
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165881
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enintranet
dc.subject.ensocial intranet
dc.subject.enintranet 2.0
dc.subject.encorporate social intranet
dc.subject.plintranet
dc.subject.plintranet społeczny
dc.subject.plintranet 2.0
dc.titleIntranet społeczny w przedsiębiorstwach na przykładzie Schneider Electric
dc.title.alternativeCorporate social intranet using the example of Schneider Electric
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication