Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Wpływ organizacji społecznej na debatę publiczną w Polsce na przykładzie kampanii Fundacji WWF „Ekopatrioci” w latach 2019-2020

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe following paper, Influence of a social organisation on public debate in Poland on the example of the WWF Foundation's campaign Ekopatrioci conducted in 2019-2020, addresses the topic of changing attitudes towards ecology in media and political discourse in Poland. The aim of the study is to examine the impact of WWF's activities on this discourse based on an analysis of the programmes of the main political parties in Poland, created before the parliamentary elections in 2015 (before the WWF campaign) and 2019 (during the campaign), and based on an analysis of media publications during the same period. The paper also used publicly available information on WWF's activities. The analysis showed that between 2014 and 2019, the interest in and level of knowledge about environmental issues increased significantly, both in terms of the media and political debate. The very language and narrative of this debate has changed and the direct influence of environmentalists is clearly visible. An important finding, however, is that the level of this change varies greatly - the closer to the right of the political scene, both in terms of parties and the media, the less visible the effects of WWF's environmental education.
dc.abstract.plPoniższa praca „Wpływ organizacji społecznej na debatę publiczną w Polsce na przykładzie kampanii Fundacji WWF „Ekopatrioci” prowadzonej w latach 2019-2020” po-dejmuje temat zmiany w podejściu do ekologii w dyskursie medialnym i politycznym w Pol-sce. Celem pracy jest zbadanie wpływu działań WWF na ten dyskurs na podstawie anali-zy programów głównych partii politycznych w Polsce, stworzonych przed wyborami parla-mentarnymi w 2015 (przed kampanią WWF) oraz 2019 roku (w trakcie kampanii) oraz na podstawie analizy publikacji medialnych w tym samym okresie. W pracy wykorzystano również publicznie dostępne informacje na temat działania WWF. Przeprowadzona analiza wykazała, że w latach 2014 – 2019 zainteresowanie tematy-ką ekologiczną i poziom wiedzy na jej temat znacząco wzrósł, zarówno jeśli chodzi o debatę medialną jak i polityczną. Zmienił się sam język oraz narracja tej debaty i wyraźnie widać w niej bezpośredni wpływ ekologów. Ważnym wnioskiem jest jednak to, że poziom tej zmiany jest bardzo zróżnicowany - im bliżej prawej strony sceny politycznej, zarówno jeśli chodzi o partie jak i o media, tym efekty ekologicznej edukacji WWF są mniej widoczne.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych
dc.contributor.authorKról-Jasińska, Klaudia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:32:23Z
dc.date.available2025-01-09T12:32:23Z
dc.date.defence2023-12-06
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-11-26
dc.description.promoterMłyńczyk, Łukasz
dc.description.reviewerSmuniewski, Cezary
dc.description.reviewerMłyńczyk, Łukasz
dc.identifier.apd228536
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161137
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enEcology
dc.subject.eneco-patriotism
dc.subject.enWWF
dc.subject.ennature conservation
dc.subject.enpolitical parties
dc.subject.enelection programmes
dc.subject.enmedia
dc.subject.enmedia discourse
dc.subject.enpolitical debate
dc.subject.enenvironmental education
dc.subject.plEkologia
dc.subject.plekopatriotyzm
dc.subject.plWWF
dc.subject.plochrona środowiska
dc.subject.plpartie polityczne
dc.subject.plprogramy wyborcze
dc.subject.plmedia
dc.subject.pldyskurs medialny
dc.subject.pldebata polityczna
dc.subject.pledukacja ekologiczna
dc.titleWpływ organizacji społecznej na debatę publiczną w Polsce na przykładzie kampanii Fundacji WWF „Ekopatrioci” w latach 2019-2020
dc.title.alternativeInfluence of non-governmental organisation on the public debate in Poland on the example of the WWF Foundation's Ekopatrioci campaign carried out in 2019-2020
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication