Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Nieetyczność w Formule 1. Analiza przepisów wewnętrznych oraz najważniejszych wydarzeń pod kątem etyczności w biznesie sportowym

Uproszczony widok
dc.abstract.enIn the thesis Unethical behaviour in Formula 1. Analysis of internal regulations and significant events in terms of ethics in the sports business, I consider the issue of contemporary business ethics with a focus on sports business. I have devoted the first part of the thesis to exploring the general problems of business ethics, its aspects, its most important dimensions and its basis of operation. I answered questions about the legitimacy and place of ethical communication in the clash with profit, society and stakeholder expectations. I also distinguished sports businesses, where popularity, competition and general rivalry emerge in addition to ethics. In the next part of the thesis, I juxtaposed theory with the subject of my study - Formula One and all related organisations. I looked at internal regulations, programmes, structures, dependencies and the promises made. After analysing the ethical theory in Formula 1, I examined my chosen case studies from recent sporting history. I analysed in-depth and juxtaposed cases of action outside the organisation and inside, both due to employees and partners. In the paper, I combined the theory of ethical business, the search for the general truth about it, with the intense and often controversial sport, which is simultaneously a lucrative business.
dc.abstract.plW pracy „Nieetyczność w Formule 1. Analiza przepisów wewnętrznych oraz najważniejszych wydarzeń pod kątem etyczności w biznesie sportowym” rozważam zagadnienie współczesnego etycznego biznesu z wyszczególnieniem biznesu sportowego. Pierwszą część pracy poświęciłam na zgłębienie ogólnych zagadnień etyki w biznesie, jej aspektów, najważniejszych wymiarów oraz podstaw działania. Odpowiedziałam na pytania o zasadność i miejsce etycznego komunikowania w starciu z zyskiem, społeczeństwem i oczekiwaniami interesariuszy. Wyróżniłam również biznesy sportowe, gdzie poza etycznością pojawia się popularność, współzawodnictwo i ogólna rywalizacja. W kolejnej części pracy teorię zestawiłam z przedmiotem mojego badania – Formułą 1 oraz wszystkimi powiązanymi z nią organizacjami. Zajęłam się analizą wewnętrznych przepisów, programów, struktur, zależności oraz składanych obietnic. Po analizie etycznej teorii w Formule 1 przeszłam do badania wybranych przeze mnie studium przypadków z najnowszej historii sportu. Pogłębionej analizie i zestawieniu z przepisami poddałam przypadki działania na zewnątrz organizacji oraz wewnątrz, zarówno ze względu na pracowników, jak i partnerów. W pracy połączyłam teorię etycznego biznesu, poszukiwanie ogólnej prawdy o nim z intensywnym i często kontrowersyjnym sportem, który równocześnie stanowi lukratywny biznes.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorAdamiuk, Agata
dc.date.accessioned2025-01-20T14:55:22Z
dc.date.available2025-01-20T14:55:22Z
dc.date.defence2024-07-03
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-14
dc.description.promoterPrzybysz, Łukasz
dc.description.reviewerPrzybysz, Łukasz
dc.description.reviewerGajlewicz-Korab, Katarzyna
dc.identifier.apd232015
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165910
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enEthics
dc.subject.enSport
dc.subject.enFormula 1
dc.subject.enFIA
dc.subject.enEthical communication
dc.subject.enEthical business
dc.subject.enCommunication
dc.subject.plEtyka
dc.subject.plSport
dc.subject.plFormuła 1
dc.subject.plFIA
dc.subject.plEtyczne komunikowanie
dc.subject.plEtyczny biznes
dc.subject.plKomunikacja
dc.titleNieetyczność w Formule 1. Analiza przepisów wewnętrznych oraz najważniejszych wydarzeń pod kątem etyczności w biznesie sportowym
dc.title.alternativeUnethical behaviour in Formula 1. Analysis of internal regulations and significant events in terms of ethics in the sports business
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication