Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Medialne aspekty kampanii prezydenckich w Polsce po roku 1989. Analiza wybranych przykładów

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis dissertation attempts to analyse the media aspect of the presidential election campaigns that have been conducted in Poland after 1989 and to present the way in which the media and media processes influence the implementation of electoral processes. The paper presents the office of the President of the Republic of Poland and the persons running for this office in the context of election campaigns in their media dimension and in relation to the process of mediatisation of politics. The background of the electoral processes was described in a synthetic manner, mainly in legal threads. Presidential election campaigns, the role played by the media in electoral processes, as well as the role of marketing and electoral strategies are presented.
dc.abstract.plNiniejsza praca stanowi próbę analizy medialnego aspektu prezydenckich kampanii wyborczych, jakie zostały przeprowadzone w Polsce po roku 1989 oraz przedstawienie sposobu, w jaki media i procesy medialne wpływają na realizację procesów wyborczych. W pracy przedstawiano urząd prezydenta RP i osób kandydujących na ten urząd w kontekście kampanii wyborczych w ich medialnym wymiarze oraz w odniesieniu do procesu mediatyzacji polityki. Opisano w sposób syntetyczny tło procesów wyborczych, głównie w wątkach prawnych. Przedstawiono prezydenckie kampanie wyborcze, rolę, jaką odgrywają media w procesach wyborczych, jak również rolę marketingu i strategii wyborczych.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorKucharczyk, Aleksandra
dc.date.accessioned2025-01-09T11:15:01Z
dc.date.available2025-01-09T11:15:01Z
dc.date.defence2024-09-30
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-17
dc.description.promoterKaczmarek-Śliwińska, Monika
dc.description.reviewerMarzęda, Agnieszka
dc.description.reviewerKaczmarek-Śliwińska, Monika
dc.identifier.apd203659
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/160784
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enpresident
dc.subject.enmedia
dc.subject.enmediatisation
dc.subject.enelection campaign
dc.subject.enmarketing
dc.subject.enelection strategy
dc.subject.enpresidential election
dc.subject.plprezydent RP
dc.subject.plmedia
dc.subject.plmediatyzacja
dc.subject.plkampania wyborcza
dc.subject.plmarketing
dc.subject.plstrategia wyborcza
dc.subject.plwybory prezydenckie
dc.titleMedialne aspekty kampanii prezydenckich w Polsce po roku 1989. Analiza wybranych przykładów
dc.title.alternativeThe media aspect of Polish presidential campaigns after 1989 using selected examples
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication