Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Od celebrytyzacji do autorytetów. Jak pandemia COVID-19 zmieniła media?

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe COVID-19 pandemic imposed functional changes in almost all areas of life. Protection of health, as a supreme value, became a major determinant forming modern communication, which obviously had an impact on the media. Research shows that, as a result of the COVID-19 pandemic, the need for information among media audiences increased significantly. Television broadcasting schedules were altered to include advice and information programmes on the pandemic. The main actors in public life also changed, with medical specialists gaining importance. Celebrities, previously ever-present in the media, were replaced by virologists, economists and sociologists. The return to authority could be seen in both traditional and social media. At the same time, the celebritisation of pseudoscience gained momentum. The return to authorities was visible both in traditional and social media. The author conducted her research by means of content analysis.
dc.abstract.plPandemia COVID-19 wymusiła zmiany funkcjonowania niemal we wszystkich dziedzinach życia. Ochrona zdrowia, jako najwyższej wartości, stała się kluczowym determinantem kształtującym współczesną komunikację, co nie pozostało bez wpływu na media. Badania pokazują, że wskutek pandemii COVID-19 znacznie wzrosły potrzeby informacyjne wśród odbiorców mediów. Zmieniły się ramówki telewizyjne, które wzbogacone zostały o programy poradnikowe i informacyjne dotyczące pandemii. Zmienili się także główni aktorzy życia publicznego – znaczenie zyskali specjaliści z zakresu medycyny. Wszechobecni wcześniej w mediach celebryci zastąpieni zostali wirusologami, ekonomistami i socjologami. Powrót do autorytetów widoczny jest zarówno w mediach tradycyjnych jak i społecznościowych. Jednocześnie na sile przybrało zjawisko celebrytyzacji pseudonauki. Autorka przeprowadziła badania za pomocą analizy treści.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorŻuchniewicz, Malwina
dc.date.accessioned2024-01-29T01:59:12Z
dc.date.available2024-01-29T01:59:12Z
dc.date.issued2023
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.seriesNAUKA - DYDAKTYKA - PRAKTYKA
dc.identifier.isbn978-83-65741-93-6
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/156851
dc.identifier.weblinkhttps://wydawnictwo.sbp.pl/etyka-public-relations--profesjonalizacja-branzy-pr-w-polsce-,61,296.html
dc.languagepol
dc.pubinfoWarszawa
dc.publisher.ministerialStowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
dc.relation.bookEtyka public relations. Profesjonalizacja branży PR w Polsce
dc.relation.pages147-157
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enmedia
dc.subject.ensocial communication
dc.subject.enCOVID-19 pandemic
dc.subject.encelebrity
dc.subject.plmedia
dc.subject.plkomunikacja społeczna
dc.subject.plpandemia covid-19
dc.subject.plcelebrytyzacja
dc.titleOd celebrytyzacji do autorytetów. Jak pandemia COVID-19 zmieniła media?
dc.typeMonographChapter
dspace.entity.typePublication