Monografia
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Segmentacja rynku pracy w Polsce

Autor
Grabowski, Woj­ciech
Arendt, Łukasz
Kukulak-Dolata, Iwona
Bednarski, Marek
Data publikacji
2020
Abstrakt (PL)

Rozdział pierwszy prezentuje najważniejsze teorie segmentacji rynku pracy, a także poglądy wyjaśniające źródła tych procesów, głównie związane z nurtem ekonomii instytucjonalnej. Połączenie tego nurtu z ekonomią neoklasyczną pozwoliło na rozwój podejść segmentacyjnych do rynku pracy. Dalsze rozdziały mają charakter empiryczny. Spróbowano w nich odpowiedzieć na postawione problemy badawcze w odniesieniu do Polski schyłku drugiej dekady XXI wieku. I tak w części drugiej książki zaprezentowano wyniki przeprowadzonych badań jakościowych (IDI i FGI) w przedsiębiorstwach, a w trzeciej – rezultaty badań ilościowych ankietowych (CAWI), również na poziomie przedsiębiorstw. Rozdział czwarty zawiera wyniki analiz opartych na danych z BAEL. Próbę syntezy zawarto w rozdziale piątym. Pokazano tu łącznie wyniki ze wszystkich badań, akcentując wnioski dla pracodawców, pracowników i polityków gospodarczych. Oceniono także użyteczność wykorzystanych źródeł i zastosowanych metod z intencją, że badania nad segmentacją rynku pracy w Polsce będą kontynuowane. W ostatniej części tego rozdziału skonfrontowano wyniki omówionych prac badawczych, zrealizowanych jeszcze przed pandemią, ze zmianami w gospodarce, spowodowanymi COVID-19.

Dyscyplina PBN
ekonomia i finanse
Wydawca ministerialny
Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
ISBN
978-83-64581-29-8
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty