Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Private labels and purchasing behaviour of young Polish consumers in the market

Uproszczony widok
dc.abstract.enInitially, private labels were associated with low quality and unknown composition. Due to product innovations, it is increasingly difficult to dis - tinguish a private label of a retail chain from a so-called mass brand produced for the general population and available to every consumer. It is important to adapt the product to consumers’ expectations. The range of private label products includes products for everyday use, lux - ury items, diet or organic products. It should also be highlighted that private labels are an important part of trade today. The article attempts to provide some insight into the purchasing behaviour of young Polish consumers towards private labels and manufacturer brands. The first part synthetically explains the concept and essence of the private la - bel, key factors influencing consumers’ attitudes towards brands and purchasing behaviour towards private labels. The next section focuses on the conceptualisation of the research and describes the research sample and its characteristics. Based on the conducted research, the final part of the article attempts to identify the purchasing behaviours of young Polish consumers towards private labels.
dc.abstract.plPoczątkowo marki własne kojarzono z niską jakością i niezna - nym składem. Dzięki innowacjom produktowym coraz trudniej odróżnić produkt marki własnej sieci handlowej od tzw. marki masowej, czyli wytwarzanej dla ogółu populacji i dostępnej dla każdego konsumenta. W tym aspekcie istotne jest dostosowa - nie produktu do oczekiwań konsumenta. Asortyment produktów oferowanych pod markami własnymi obejmuje produkty codzien - nego użytku, luksusowe, dietetyczne bądź ekologiczne. Marki własne są jednym z najbardziej charakterystycznych elementów współczesnego handlu. Celem artykułu jest próba uchwycenia zachowań nabywczych polskich młodych konsumentów w sto - sunku do marek własnych i producenckich. Wyjaśniono pojęcie i istotę marek własnych, kluczowe czynniki wpływające na po - stawę konsumentów wobec marki oraz zachowania nabywcze wobec marek własnych. Następnie skoncentrowano się na kon - ceptualizacji badań oraz opisie próby badawczej i jej cechach charakterystycznych. W oparciu o badania własne podjęto się próby uchwycenia zachowań nabywczych polskich młodych konsumentów wobec marek własnych.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorZalega, Tomasz
dc.date.accessioned2024-01-25T17:46:10Z
dc.date.available2024-01-25T17:46:10Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number2
dc.identifier.issn1895-5088
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/117022
dc.identifier.weblinkhttps://ziwgib.ahe.lodz.pl/sites/default/files/ZIwGiB_27_2018_e_book.pdf
dc.languageeng
dc.pbn.affiliationmanagement and quality studies
dc.relation.ispartofZarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie
dc.relation.pages134-154
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enprivate label manufacturer brand young consumers consumer behaviour
dc.subject.plmarka własna marka handlowa młodzi konsumenci zachowania konsumenckie
dc.titlePrivate labels and purchasing behaviour of young Polish consumers in the market
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication