Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

„Dziennik Anne Frankenstein”: rozszerzone pole badań nad kulturą popularną i Zagładą

dc.abstract.plDotychczasowe analizy związków kultury popularnej i Zagłady obejmują kilka gatunków kultury wizualnej (w szczególności komiks) z pominięciem kultury audialnej (muzyki rozrywkowej i słuchowisk radiowych). Niedostatecznie rozpoznano także praktyki związane z nowymi mediami w erze cyfrowej. Niniejszy tekst wskazuje na luki w dotychczasowych badaniach i wypełnia je, a także wyznacza nowy obszar badań nad „rozproszonymi odniesieniami do Zagłady”, to jest, takimi przedstawieniami, w których epizodyczne wzmianki o przeszłości nie służą tradycyjnie rozumianemu upamiętnianiu. Ponadto podkreśla konieczność prowadzenia ideologicznej analizy popularnych reprezentacji z powodu wykorzystywania ich w politycznych rewizjach przeszłości.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorŁysak, Tomasz
dc.date.accessioned2024-01-24T22:24:30Z
dc.date.available2024-01-24T22:24:30Z
dc.date.issued2020
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.number3
dc.identifier.issn0867-0633
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/105572
dc.identifier.weblinkhttp://tekstydrugie.pl/auth/tomasz-lysak/
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationculture and religion studies
dc.relation.ispartofTeksty Drugie
dc.relation.pages355-366
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plHolokaust, kultura popularna, wzorzec kulturowy, paradygmat upamiętniania, Holokaustowa bezbożność
dc.title„Dziennik Anne Frankenstein”: rozszerzone pole badań nad kulturą popularną i Zagładą
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication