Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Rola kampanii negatywnej w komunikowaniu politycznym w mediach społecznościowych na przykładzie elekcji do Sejmu i Senatu w 2023 roku

dc.abstract.plPraca skupia się na roli kampanii negatywnych w kontekście wyborów parlamentarnych w Polsce w 2023 roku. Głównym celem pracy jest analiza wyborów do sejmu i senatu w Polsce w 2023 roku, pod kątem występowania mechanizmów charakterystycznych dla kampanii negatywnej. W pracy zostały zaprezentowane cechy i mechanizmy dyskredytacji politycznej jak i również przykłady użycia tych mechanizmów w historii. Część badawcza skupia się na analizie wpisów wybranych polityków na platformie społecznościowej X i na analizie głównych wydań programów informacyjnych jakimi są Wiadomości i Fakty. W oparciu o wyniki badań okazało się, że każde ugrupowanie polityczne, ubiegające się o głosy obywateli w wyborach do Sejmu i Senatu w październiku 2023 roku, w większym lub mniejszym stopniu używało mechanizmów kampanii negatywnej. Należy otwarcie przyznać, że politycy partii Prawo i Sprawiedliwość, w tym jej czołowi przedstawiciele w porównaniu do swoich oponentów najczęściej korzystali z tych mechanizmów.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych
dc.contributor.authorKucharski, Krzysztof
dc.date.accessioned2025-01-09T12:47:38Z
dc.date.available2025-01-09T12:47:38Z
dc.date.defence2024-07-12
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-26
dc.description.promoterAnnusewicz, Olgierd
dc.description.reviewerBiskup, Bartłomiej
dc.description.reviewerAnnusewicz, Olgierd
dc.identifier.apd234567
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164104
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plKampania negatywna
dc.subject.plkampania wyborcza
dc.subject.pldyskredytacja
dc.subject.plmanipulacja
dc.subject.plTwitter
dc.subject.plWiadomości
dc.subject.plFakty
dc.titleRola kampanii negatywnej w komunikowaniu politycznym w mediach społecznościowych na przykładzie elekcji do Sejmu i Senatu w 2023 roku
dc.title.alternativeThe Role of Negative Campaigning in Political Communication on Social Media: The Case of the 2023 Parliament and Senate Elections
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication