Artykuł w czasopiśmie
Miniatura
Licencja

FairUseKorzystanie z tego materiału możliwe jest zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa. Korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.
 

Rozważni czy romantyczni? Polscy wójtowie, burmistrzowie i prezydenci w mediach społecznościowych

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe goal of the present study is to determine what types of emotions are displayed by mayors in social media. Their posts at the Facebook social network were tested using sentiment analysis. The study shows that the top concern of the mayors’ agenda built on Facebook is to create their positive image of someone willing to build relationships with citizens. In their personal profile pages, mayors also favour information about specific decisions rather than more general information about events in the municipality. The most important conclusion is that the mayors use emotionally charged social media posts more often than the administrators of the city organization profiles, and that these are usually positive emotions.
dc.abstract.plCelem postawionym w prezentowanym badaniu jest odpowiedź na pytanie o rodzaj emocji okazywanych przez wójtów/burmistrzów/prezydentów w mediach społecznościowych. Za pomocą metody analizy ładunku emocjonalnego zostały przebadane posty umieszczane w sieci społecznościowej Facebooka. Z badania wynika, że na szczycie hierarchii agendy budowanej na Facebooku przez wójtów/burmistrzów/prezydentów znajduje się tworzenie pozytywnego wizerunku osoby skłonnej do kształtowania relacji z odbiorcami oraz że firmowanie profilu osobiście sprzyja informowaniu o konkretnych decyzjach wobec bardziej ogólnych informacji o wydarzeniach w gminie. Najważniejszym wnioskiem jest to, że wójtowie/burmistrzowie/prezydenci częściej posługują się ładunkiem emocjonalnym w mediach społecznościowych niż administratorzy profili organizacyjnych oraz że są to najczęściej emocje pozytywne.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Geografii i Studiów Regionalnych
dc.affiliation.otherKatedra Rozwoju i Polityki Lokalnej
dc.contributor.authorSzmigiel-Rawska, Katarzyna
dc.contributor.authorTavares, António
dc.date.accessioned2024-01-25T19:29:02Z
dc.date.available2024-01-25T19:29:02Z
dc.date.issued2019
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number3 (77)
dc.description.versionfinal_published
dc.identifier.doi10.7366/1509499537702
dc.identifier.issn1509-4995
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/118843
dc.identifier.weblinkhttp://studreg.uw.edu.pl/pl/archiwum,rozwazni-czy-romantyczni-polscy-wojtowie-burmistrzowie-i-prezydenci-w-mediach-spolecznosciowych
dc.languagepl
dc.pbn.affiliationsocio-economic geography and spatial management
dc.relation.ispartofStudia Regionalne i Lokalne
dc.relation.pages27-38
dc.rightsFairUse
dc.sciencecloudnosend
dc.share.typeOPEN_JOURNAL
dc.subject.enlocal government
dc.subject.ensocial media
dc.subject.enmayor
dc.subject.enFacebook
dc.subject.ensentiment analysis
dc.subject.plsamorząd lokalny
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plwójt
dc.subject.plburmistrz
dc.subject.plprezydent
dc.subject.plFacebook
dc.subject.planaliza ładunku emocjonalnego (sentiment analysis)
dc.titleRozważni czy romantyczni? Polscy wójtowie, burmistrzowie i prezydenci w mediach społecznościowych
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication