Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Pomiędzy rzeczywistością społeczną a światem gry: perspektywa graczy serii the Sims.

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe following work address the topic of social and virtual reality in which players participate. The work consists of three main chapters. In the theoretical part, the work focuses on the concept of simulation, the relationship between the player and the game, and the issue of identity and community. The research conducted was qualitative and based on individual interviews with 15 gamers aged 19-30 who had experience playing The Sims. Research question focus on the gamer's identity, gamer's relationship with the game, gamer's expression in the game and the issue of blurring the boundaries in the realities experienced by the gamer. The test results pointed out characteristic of gamers as well as managed to distinguish three forms of blurring of boundaries. According to the respondents, the game world offers more than reality, and taking risks in the game is easier because it carries no consequences.
dc.abstract.plPoniższa praca zajmuje się tematyką rzeczywistości społecznej i wirtualnej, w których uczestniczą gracze. Praca składa się z trzech głównych rozdziałów. W części teoretycznej praca skupia się na pojęciu symulacji, relacji między graczem a grą oraz kwestią tożsamości i wspólnotowości. Przeprowadzone badania miały charakter jakościowy, opierały się na wywiadach indywidualnych z 15 graczami w wieku od 19-30 lat, które posiadały doświadczenie grania w grę The Sims. Badana problematyka skupia się na tożsamości gracza, jego relacji z graną grą, jego ekspresją w grze i kwestią zacierania się granic w doświadczanych przez gracza rzeczywistościach. Wyniki badań pokazały cechy charakterystyczne graczy. Udało się wyróżnić trzy formy zacierania się granic. W ocenie osób badanych świat gry oferuje więcej niż rzeczywistość, a podejmowanie ryzyka w grze jest prostsze, ponieważ nie niesie za sobą żadnych konsekwencji.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji
dc.contributor.authorKuchcińska, Sara
dc.date.accessioned2025-01-09T12:45:39Z
dc.date.available2025-01-09T12:45:39Z
dc.date.defence2024-07-11
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-07-04
dc.description.promoterBieńko, Mariola
dc.description.reviewerHerman, Aleksandra
dc.description.reviewerBieńko, Mariola
dc.identifier.apd235014
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163221
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enVideo games
dc.subject.enThe Sims
dc.subject.enSocial reality
dc.subject.enVirtual reality
dc.subject.engamers
dc.subject.plgry komputerowe
dc.subject.plThe Sims
dc.subject.plrzeczywistość społeczna
dc.subject.plświat wirtualny
dc.subject.plgracze
dc.titlePomiędzy rzeczywistością społeczną a światem gry: perspektywa graczy serii the Sims.
dc.title.alternativeIn between social reality and the game world: perspective of players of The Sims series
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication